fredag den 8. juli 2016

Malermester Madsen - maler mange farver

Okay, det blev så den sommerferie, hvor jeg malede og malede og malede... - Det bliver godt, når Allan også får ferie om en uge, for så går der "rigtig ferie i den", og så nægter jeg at røre en pensel. 
I dag var det baggangen, der fik en overhaling. For en tid siden besluttede vi, at der måtte lidt omrokering til i baggangen, da vi manglede plads til sko.
Derfor er der nu flyttet en høj reol med plads til mange sko ind. Omrokeringen efterlod huller i vægge, så forude ventede spartel- og malearbejde. De sidste par dage har jeg gået og luret lidt på de tre forskellige maleprøver, jeg havde lavet på væggene. Alle tre var super fine... en gråblå, en olivengrøn og en mørk brun, men valget endte med den mørke brune, som ikke afviger ret meget fra den farve, der tidligere var i baggangen. Lidt nyt skulle der dog ske, så endnu en af væggene dernede fik farve, det er jeg vældig tilfreds med.  

Ellers har jeg været lidt i egen og andres haver for at vande - og så lidt på rov efter fine hvide jordbær. Næste år vil jeg også have hvide jordbær min have.
Også mormor har haft mit besøg i dag, og sammen var vi en tur på planteskolen.





Lidt glimt fra baggangen


I går var drengene og jeg en tur i Silkeborg. Viktor manglede nye bukser, og jeg "manglede"  købte nye sko og nye støvler.
Faktisk var jeg i Silkeborg to gange i går, da jeg i aftes besøgte min bedstemor. Hun er nu blevet opereret og har fået ny hofte. Det er fisme sejt i en alder af 90 år, men hun er heldigvis ved godt mod, og hun er så super sej, så jeg håber og satser rigtig meget på, at hun igen kommer på benene og får større bevægelsesfrihed igen ... hvor ville det dog være dejligt for hende. 




 I morgen skal der males igen, men ikke hele dagen, for vi skal også på tur med drengene.

2 kommentarer:

  1. Du er så dejlig effektiv. Det ser så fint ud i baggangen.og Mums nogle sko

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er simpelthen noget så effektiv, og faktisk føles det rigtig godt. I hvert fald når jeg husker på, at der venter rigtig ferie lige om hjørnet. Tak for din søde kommentar til mine nyindkøb. De grønne støvler er lidt et vovet sats, men mon ikke jeg finder noget, de kan bruges til? Jeg tror det :) KNUS

      Slet