søndag den 5. april 2015

Rejsetip Berlin Nr. 2 - Cupcake

 
Man kan vel dårligt kalde dette indlæg for et rejsetip - og dog?
For Cupcake Berlin er absolut et besøg værd. Området Friedrichshain er vores "hood", da det er der, mine forældre har deres lejlighed. Derfor er det også det område af Berlin, jeg kender bedst, holder mest af og føler mig bedst "hjemme". Min familie og jeg færdes efterhånden hjemmevant i gaderne på Friedrichshain, vi har fundet yndlingsbutikker og spisesteder, men listen af muligheder for indkøb og spisesteder er langt fra udtømt, dertil er antallet simpelthen for stort. Tilmed er gaderne;
SimonDachStr., KrossenerStr. RevalerStr. GärtnerStr ... aldrig i stilstand - butikker lukker ned og nye skyder op, hvorfor der altid er nyt at kigge på.
 

Cupcake Berlin er et af vores yndlingssteder, og vi aflægger ved lejlighed stedet visit. Det gjorde vi også i går, hvor vi valgte at sidde uden for under den stribede hvide og lyserøde markise og spise påskepyntede cupcakes og drikke varm kakao.
Prisen for kage, kakao og kaffe er i den dyre ende af Berlins prisniveau, men på ingen måde svimlende eller urimeligt. 20 euro for fire kager, tre lækre kopper kakao og en espresso. 
 

Cupcake Berlin i Krossenerstrasse på Friedrichshain åbnede i 2007, og var Berlins første cupcakebutik. Stedet er lille, hyggeligt og pussenusset på den gode måde. Fine borde med plastic bambier, pastelfarver, hvidmalede borde, stribet tapet og farvestrålende kager. Helt skørt, helt skønt og helt i Berlins ånd er en af de ansatte en robust mand med piercinger og tatoveringer. Typisk Berlin, de pussenussede kager serveret af en type jeg godt kunne blive bange for en mørk aften på et forkert sted. Her skal dog med rette tilføjes, betjeningen fejler absolut intet.
 




Efter vi i dag havde været på søndagens loppemarked på Boxhagener Platz, gik vi på vejen hjem forbi Cupcake, så vi kunne få fire fine kager "Zum mitnehmen". De har taget turen med hjem fra Berlin og venter nu på en kop kaffe.


 

2 kommentarer:

  1. Riktig god påske! Om jeg en gang skal tilBerlin vil jeg helt sikkert følge noen av guidetipsene dine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød, kære Silje. Og selvfølgelig skal du en gang til Berlin, det er en rigtig dejlig by :)

      Slet