søndag den 12. oktober 2014

Søndag med overhalinger

 


Tju-hej, jeg har nået en hel masse i dag, og det føles rigtig godt. Jeg havde inviteret mine tre bedsteforældre på aftensmad, så meget af dagen har jeg været aktiv i køkkenet.
Først fik jeg lavet æblekage - jeg lod mig inspirere af min dejlige veninde Marina, som på sin fantastiske blog Badut har denne skønne opskrift; Marinas æblekage
Jeg har ikke til dags dato smagt bedre æblekage.

Så fik jeg lavet æblemarmelade, karamelpålæg, jordskokkesuppe, bagt foccacia og lavet dej til lakridssmåkager.
Efter at have huseret i køkkenet - fik stuen og drengenes værelser en overhaling med rengøringsmidler. Nå ja, nu jeg var i gang, fik manden vist også en verbal overhaling, da jeg ikke syntes, at han var nok i vigør, ganske urimeligt måske nok, men hold da op alt det vi fik fra hånden, da vi først kom i gang begge to.



Så hentede vi bedsteforældre, - og hvor har vi endnu en gang hygget os.
 

4 kommentarer:

  1. Sikke en aktiv, men også hyggelig dag. Nogle gange skal mænd have en overhaling for at komme i sving ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Hørt! Meeennnnn, tænker nu nok, jeg var ude på overdrev i dag, kære Anita. Men det har bestemt været en både meget aktiv og HYGGELIG dag. Håber, du ligeledes har haft en dejlig dag - og at du måske også er så heldig at have efterårsferie?
      Kh. Kristina

      Slet
  2. Hold da op hvor var du bare flittig med alle de kager og sager. Når man er sådan oppe i svingninger kan det være helt uforståeligt at andre ikke også er det...

    Jeg er så glad for at du kunne lide kagen. Gammeldags æblekage er bare altid skønt. Jeg skylder dig iøvrigt stadigt opskriften på den æblekage jeg havde med ud til dig.

    Måske når jeg det i efterårsferien selvom jeg må indrømme at der godt nok er knald på i disse dage. Jeg flyver og fare i alle landets retninger men det er SKØNT.

    Fortsat rigtig god efterårsferie til jer allesammen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæreste Marina - jeg har simpelthen haft så meget om ørerne, at jeg slet ikke har haft tid til at hygge mig i køkkenet - så det var så dejligt igen at kunne rive en (næsten) hel dag ud til køkkensyslerier. Kan godt se på Badut, at du er på farten, men hvor ser det skønt ud. Sikke smukke smukke billeder du tager.... Jeg er så træt af, at jeg ikke længere, kan komme med kommentarer, jeg har prøvet så mange mange gange. Måske du kan et fif, så jeg igen kan???? Savner dig, min vi snart, i alle vore gøremål, kan finde tid til hinanden? KNUS

      Slet