mandag den 21. april 2014

Påske indkøb i Berlin

Trippen, er et skofirma der har base i Berlin. Skoene fremstilles på små fabrikker i det nordlige Italien.
Jeg er meget begejstret for det skæve og spøjse fodtøj firmaet fremstiller. Meget af fodtøjet ligner noget, der kunne været tiltænkt elverfolk og rollespilsfigurer, de er ret fantastisk - men måske ikke lige det udtryk jeg går efter. De høje træskosandaler kunne jeg dog ikke stå for, og de er, virkelig!!!, fantastiske at have på. 


Dagen har stået i oprydning, vasketøj og rengøringens tegn. De fleste af mine Berlin indkøb er kommet på plads. Min nye saks hænger under loftet i mit lille drivhus. Stoffet skal bruges til en pude, den jeg har fået købt til drivhuset, er ikke helt drivhusagtig nok, hvilket var min begrundelse for at købe endnu mere stof - (jeg har rigeligt, jeg ved det - og jeg kan ikke sy, så det er ren idioti)

 
Endnu flere bageforme er kommet med hjem - Küchenliebe på Friedrichshain er den skønneste forretning med lækkert køkkengrej. Der er et hav af fine bageforme, og jeg bliver fristet over evne, hver evig eneste gang jeg besøger forretningen. Denne gang var det fuglen, som jeg vist allerede har, et egern og en ræv, der fristede.



Küchenliebe - vægdekorationen med ranken i guld synes jeg, der er noget så fin.
Ved siden af denne forretning ligger Schwester herz, hvor man, når man er færdig med at købe køkkengrej, kan gå amok i fine kort, papirer, notesbøger, masking tape, stempler mm.
 
 
Amok, gik jeg ikke - men med hjem kom nyt masking tape og indpakningspair.
På middelaldermarkedet købte jeg de skønneste sæber, som dufter vidunderligt af natur. Så nu er der nyt sæbe i sæbeskålen på badeværelserne.

 
 
Jeg investerede også i en ny blomsterbog, som jeg desværre glemte i lejligheden. Den håber jeg, mine forældre har taget med hjem.

2 kommentarer:

  1. "Åååååå", bare "Åååååå". Sikken nogen skønne indkøb. Jeg er fuldstændigt vild med de smukke udstikkere, elsker den slags også selvom jeg ikke er så god til at få dem brugt. I de butikker tror jeg nok jeg ville komme til at gå rimeligt meget amok...

    SvarSlet
    Svar
    1. ÅÅÅÅÅÅååååååå - præcis sådan har jeg det også, når jeg kommer ind i de butikker. Og det er virkelig svært ikke at gå totalt shopamok, men jeg prøver at styre mig. Og de små udstikkere er jo ikke forbundet med voldsom store omkostninger, medmindre man har dem i store mængder ;)

      Slet