onsdag den 23. april 2014

Ihærdig irriterende insistrende redebygger

De seneste dage har vi iagttaget hvorledes en meget ihærdig solsort, har bygget rede under taget på vores terrasse. Også i dag hvor jeg ordnede lidt på terrassen, har solsorten insisterende fortsat redebyggeriet - men ikke uden brok.
I starten var det meget kært, at hun skræppede op ,og på bedste vis forsøgte at fortælle mig, at jeg var pænt meget i vejen, set i lyset af hendes foretagende.
Pt. er det ved at udvikle sig til en lille magtkamp mellem en insisterende solsortemor og mig. Jeg er på nippet, til at synes, hun er irriterende insisterende i hendes vinden terræn på min terrasse, i hvert fald tillader hun ikke længere min tilstedeværelse på terrassen uden voldsomme brokkerier - og det bliver unægtelig til en del brok, når det er der vores vasketøj hænger, og der jeg planter sommerblomster i krukker, og også der vi har mange af vores krydderurter... - og bare generelt der, jeg rigtig godt kan lide at opholde mig.
 

 
Jeg holder ellers meget af de små fuglereder rundt omkring i haven, og må tilstå, at jeg ved flere lejligheder, når reden har været tom, har taget de små fine reder med indenfor. Jeg tænker, at jeg også flytter denne rede, når solsortemoderen er rejst.
I dag opdagende jeg, at den første bøg i vores lille skov er sprunget ud - så fint det er.
Her under aften regner det med stille forårsregn. Jeg har været en tur i haven og snuse, for det dufter så fantastisk sådan noget forårsregn - under snuseturen opdagede jeg, at min dobbelte anemone nu er sprunget ud, den er altid senere end de andre anemoner, men den er bestemt værd at vente på.  



I haven var flere af vinbjergsneglene også på tur i forårsregnen


Og så måtte en buket af tulipaner med ind - selvom de holder sig så meget bedre ude i haven.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar