søndag den 1. december 2013

1.december

 
Formiddagen bød på julemarked i Uldspinderiet. Min veninde, Therese, og jeg havde sat hinanden stævne. Glædelig overrasket blev jeg, da jeg trådte inden for døren og opdagede, at Anne-Mette havde en stand. Anne-Mette laver det smukkeste pileflet - det er håndværk udført med stor æstetisk sans for at sammensætte former og farver, hun er noget ganske særligt. 
Min første "Anne-Mette Hjørnholm kurv" blev jeg foræret i bryllupsgave af Margit. Siden har jeg aflagt Hjerm, hvor Anne-Mette bor og har sit værksted, mange besøg og det er endnu, heldigvis, ikke lykkedes mig at komme tomhændet derfra. Fristet af de smukke kurve, det blev jeg selvfølgelig også i dag. Hele to kurve kom med hjem. Som billederne nedenfor viser, har den ene allerede fundet plads i baggangen. Hvor den anden skal være, ved jeg endnu ikke, men jeg ved med sikkerhed, at jeg nok skal finde en rigtig fin plads til den.
 
 
http://www.hjornholm.dk/ - tjek Anne-Mettes hjemmeside, og måske du ligesom jeg, også falder i svimer over, hvad Anne-Mette kan.
 

 
På markedet havde flere skønne og dygtige kvinder deres smukke arbejder med. Henriette Fabricus, skønne menneske, er en af dem. Hun havde sine fine billeder og skønne muleposer med.  En dag skal laves et helt indlæg om Henriette her på bloggen, for hendes streg skal der lidt flere ord på.
http://www.fabart.dk/ - indtil da kan I læse mere og se hendes fine kreationer på hjemmesiden.
 

 
Og endnu en af markedets dygtige kunstnere


Med hjem fra markedet kom også en fin kogebog - om vestjyske livretter, som dygtige Ella http://shop.ellaskov.dk/ - har været med til at lave.
 
Eftermiddagen bød skovtur sammen med farfar og farmor. En rask, frisk og betagende smuk gåtur i plantagen. Dernæst tog vi hjem til farfar og farmor, hvor vi tændte det første lys i adventskransen, spiste farmors hjemmelavede æbleskiver og drak gløgg.
 






Sådan var 1. december - sikke en dejlig dag. Har din 1.december budt på hygge? - Jeg håber det!
 
Forude venter hen hel ubrugt december med hygge, masser af tid og uden de store planer. Hvor vil jeg dog NYDE det i fulde drag.

2 kommentarer:

  1. Hvor er det nogle fantastiske kurve du har set!
    Jeg har beundret dine - men de der uregelmæssige er da helt vildt fine...
    - Cecilie

    SvarSlet
  2. ALT hvad den dame laver, er intet mindre end fantastisk!
    Kærligst Kristina

    SvarSlet