onsdag den 18. december 2013

18 december

I går startede min svigermor og jeg projekt malearbejdsværelsetilAllan - Det tog os ikke lang tid, at få malet det lille værelse, der tidligere var drengenes støvede blå soveværelse, til et lyst kontor. Og så fik jeg den idé, at gulvet skulle males hvidt  ja, ideen har jeg egentlig haft i længere tid, men i hast besluttede jeg mig så for at gøre kort proces og male.
Hastværk er lastværk ...hvilket jeg også har måttet sande. Nu er gulvet malet tre gange, og det vil ikke rigtig, som jeg gerne vil. Jeg fik vist ikke helt rengjort gulvet som anbefalingen lød, og jeg blandede også lidt forskellig maling, hvor dumt, fordi det skulle gå så stærkt. Og så kom jeg lige til at træde ind på gulvet og give endnu et lag, inden det første var tørt... Og nu må jeg så se tiden an, og se om jeg når det er dagslys i morgen, kan redde stumperne, det håber jeg. Og fik jeg for øvrigt nævnt, at Allan og jeg ikke var enige om maling af gulvet? Alt der kan gøres forkert, har jeg præsteret med det gulv. Lykkes det mig at få gulvet pænt, så tror jeg faktisk, at værelset bliver rigtig fint - det håber jeg, for det har min dejlige mand virkelig fortjent! Og i indgangen til kontoret vil jeg så hænge en mistelten i håb om, at jeg efter min lidt for hurtige beslutning med gulvet kan gøre mig fortjent til et kys.


I stuen blomstrer lige nu den smukkeste amaryllis - sikke et bombardement - tænk, at naturen kan.
Ved siden af et heldigt loppefund. Gamle lysholdere til juletræet til 50 øre stykket


Og sikke en fin gave min svigermor kom med i går - de smukkeste strikkede hyacinter. Dem kan jeg li. Yderligere fik jeg også en lille flok strikkede nisser, som også lige falder i min smag - heldig, det er lige hvad, jeg er.


Og ellers går dagene bare alt alt for stærkt. Jeg har så meget jeg gerne vil nå her i december. Jeg når selvfølgelig en masse, men kan alligevel ikke følge med til alle de planer, jeg har. I morgen skal gulves reddes, håber jeg. Og så skal overetagens have en ordentlig overhaling med skure og skrubbe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar