onsdag den 11. september 2013

På sådan en onsdag

 


 
I dag hentede jeg Arthur tidlig fra fritteren, og vi havde nogle dejlige timer sammen, inden vi kunne hente Viktor, der i dag var på bondegårdstur. Arthur og jeg kørte ud til søen, hvor vi plukkede brombær, kiggede på køerne og gyngede.
 

I forsommeren var min mor og jeg en tur i Århus, hvor jeg så den skønneste edderkoppetrøje i en garnforretning. Velvidende at jeg aldrig ville få kæmpet mig gennem sådan et mønster, købte jeg garn til to edderkoppetrøjer. En brun til Arthur og en mørk blå til Viktor... og så krydsede jeg fingre for, at min fantastiske svigermor, som er mere end vaks med strikkepindene, endnu en gang ville hjælpe mig.
Som I kan se - lykkedes det mig at "overtale" svigermor, og drengene har nu hver deres trøje. Jeg synes, de er noget så fine.
 




 
På vores tur fandt vi kvæder. Kvæder dufter så ganske vidunderligt, når de modnes. Arthur kunne næsten ikke få næsen fra dem igen. Nu er kvædegrenene sat i vase på hans værelse, og han drømmer nu om, at hele værelset må komme til at dufte af de søde parfumerede kvæder - vi får se...

 
I min mors drivhus vokser de vildeste chilier... - ikke sådan almindelig stærke, men hot hot hot
Jeg har fået en kurvfuld, men hvad stiller man op med dem? ... Jeg har rodet, forgæves, i samtlige syltebøger og på nettet, men har bare ikke lige fundet den opskrift, jeg tror, ville kunne bruges på disse små krasbørstige djævelskaber.
I stedet har jeg i dag fået lavet marmelade af de sidste rabarber - denne gang en opskrift med citron og kanel, som jeg tror, er blevet ganske vellykket. Og i morgen venter 1½ kg. grønne tomater, som det lykkedes mig at støve op ved min lokale grøntsagsmand.
 


På det lokale loppemarked i weekenden gjorde jeg flere gode fund. Fra sølvskeer og saltkar... - og til noget der bestemt ikke glimter, disse to gamle urtepotter som jeg synes er lige tilpas slidte. Sådanne urtepotter kan man ikke få nok af.


6 kommentarer:

  1. Ja - på sådan en onsdag, knipser du lige nogle skønne fotos af :-) Især det første er smukt :-)

    SvarSlet
  2. Ja, på sådan en onsdag - kan man nå meget og være heldig med knipseriet :) TAK!

    SvarSlet
  3. Smukke billeder - og det lyder til at have været en skøn onsdag! Fin, fin trøje! Og de dér urtepotter er jeg også vild med :-)

    SvarSlet
  4. Skønne billeder af et stille eventyr. Jeg elsker den slags tosomme dage. Det at være alene med et barn er bare noget helt særligt. Edderkoppetrøjen er ualmindelig fin. God weekend til jer.

    SvarSlet
  5. Kære Trine... Det var sådan en skøn onsdag. Og den slags urtepotter med sjæl og historie kan man bare aldrig få nok af, men de kan være svære at finde.
    Rigtig dejlig weekend til dig og dine.

    SvarSlet
  6. Marina, det er så vidunderligt at have sådanne dage, hvor der er tid og ro til fordybelse. Og ja, farmor er en rigtig "strikkehaj". Med ønsket om den skønneste weekend for dig og dine. Kærligst Kristina

    SvarSlet