fredag den 16. august 2013

På hesteryg og appelsinsnaps og Helena Rohner og Jannie og et loppefund

I går aftes besøgte vi min mors barndomsveninde, Annie. For længe siden havde hun lovet Viktor og Arthur en ridetur på hendes meget gamle og godmodige hingst, Thor. Drengene, særligt Arthur, har i lang tid efterspurgt, hvornår vi skulle besøge Annie, så han kunne prøve at ride, og i aftes tog vi os så sammen. Annie har 5 heste, men Thor er den absolut ældste og mest godmodige - med 33 somre på bagen, svarende til 100 hesteår foregik første tur på hesteryg i roligt tempo. Drengene synes begge, at det var en herlig oplevelse, så Annie lovede dem, at de snart måtte komme igen, og få en tur på Thors søster, som er lidt yngre og lidt "vildere" - det glæder de sig begge til.

 
Arthur med svampe
 
 
Viktor på hesteryg for allerførste gang
 

Snapsebryggeriet - valnødder, porse - og dagens nye bryg...
Appelsinsnaps med rørsukker, kaffebønner og vanilje - den er jeg godt nok spændt på

 

Og i går fik jeg uventet besøg. Min skønne veninde og tidligere kollega - Jannie, kom på besøg med endnu en Bloom K buket. - Sikke en lykke!
Buketten står nu fint i et af mine nye loppefund - en gammel syltekrukke som jeg faldt over på Søby markedet i søndags
 

 
Og i dag ventede endnu en dejlig overraskelse. En meget smuk træskål, som jeg har fået i fødselsdagsgave af Therese & Louise - som om de to skønne piger ikke havde foræret mig rigeligt...
Den er designet af Helena Rohner. Jeg er meget begejstret for hendes organiske design, som spænder vidt fra lamper, til smykker til skåle, stager og vaser.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar