onsdag den 14. august 2013

Fødselsdags botanik

I går rundede jeg så de fyrre somre. Det var en fantastisk dag, hvor jeg blev forkælet og fejret af familie, venner & veninder, kolleger og elever. Dagen derpå er jeg ganske overvælde og taknemmelig over alle de ord, hilsener og fine gaver som har er blevet mødt med.
 
Jeg har tidligere på bloggen omtalt min absolut yndlings blomsterbutik i Herning, nemlig Bloom K. Jeg er helt pjattet med den stil Karen og de andre ansatte i butikken mestrer. - Og heldige mig, mange af mine kære havde besøgt Bloom K for at glæde mig med buketter og blomster derfra.
 


Af mine kolleger fra skolen fik jeg den fineste græs i en smuk grøn "poseurtepotte".
Og af tante Kaja & Gunnar fik jeg den smukke carrygule buket, som står så fin sammen med billedet jeg har besluttet mig for at vælge. Min faster har malet billedet, og hvor er jeg glad for den fine gave.



Jeg blev så glad, da jeg i aftes spiste på Bones. På Bones ventede mig den smukkeste buket. Buketten var fra Karen, der er indehaver af Bloom K. Og selvfølgelig ved hun lige, hvad jeg kan lide... Rustikke blomster og grene - smukt!


Allerede fra morgenen blev jeg overrasket. Mine to skønne veninder Therese & Louise tog mig på sengen... De kom med morgenmad. Sikke en overraskelse og sikke en lykke, at have to veninder der finder på sådan noget. Med sig havde de den smukkeste buket med store blade, grene og hvide blomster. Nu står buketten og troner i vindueskarmen.
 
Og flere overraskelser stødte til, da jeg kom på lærerværelset, hvor kollegerne fra bordet også havde besøgt Bloom K og havde købt den smukkeste store og frodige bregne. Jeg måtte ringe efter Allan og firmabilen, ellers havde jeg aldrig fået den transporteret med hjem. Hvor er den smuk... - den har været flyttet lidt rundt, da den kræver god plads for at komme til sin ret. Nu synes jeg, den har fundet et smukt sted, nemlig på badeværelset. Så nu kan jeg fra badekarret nyde de frodige bregneblade og glæde mig over, at naturen er den største mester af alle.



Og så lige et billede af de syregrønne valnødder der trækker i snapsen.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar