lørdag den 17. august 2013

Hjemmebrænderiet

Min søster er på besøg. I dag har vi været en tur på "pluk selv marken", hvor Kathrine plukkede en stor buket hvide gladiolus til faster Annie.

 
Dernæst tog vi på gården efter asier, drueagurker, løg, gulerødder, dild, kartofler - og så plukkede vi 2.kg af de flotteste store og røde hindbær.


Nogle af hindbærerne er kommet på flasker med vodka og sukker. Nyt(snapse) projekt, som jeg spændt afventer resultatet af. De resterende hindbær skal i morgen rengøres og laves til marmelade. - Og så venter syltning af asier og drueagurker. Det er en herlig årstid, men alt det naturen bugner af i øjeblikket. Jeg har netop læst om snaps lavet på grønne hasselnødder, og det er vist lige nu, de er grønne, så det skal vist også prøves. Jeg håber virkelig, at der er nogen ser stiller på til snapsesmagning når mit hjemmebrænderi melder klar til servering.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar