søndag den 18. august 2013

En søndag ude og inde

 
Min søster og jeg har hygget os... Hele formiddagen indbød til indesyslerier, da regnen silede ned. Så vi bagte hindbærsnitter formet som hjerter.


Sidste weekend, da jeg var på Søby marked, købte jeg fem Winblad platter, som vi har leget lidt med. Platterne har fået lidt kulørt masking tape. Når de er færdige kommer de ned til de andre Viktor og Arthur i forvejen har til at hænge på deres værelser. 

 
Da regnen endelig stilnede af, tog vi drengene med ud til vores forældre efter grønne hasselnødder. For snapsebrygningen vil slet ingen ende tage. Så nu er endnu en snaps sat til at trække. Det bliver SÅ hyggeligt, når vi om et års tid skal have snapsegilde og smage på alle de forskellige snapse, vi i de seneste dage har fået lavet. Jeg har lidt flere jeg skal have sat i gang... perikon, brombær og rønnebær, er jeg også nødt til at få sat i gang.
Om jeg kan lide snaps? - Næh, egentlig ikke, men det er hyggeligt og tilmed smukt med alle de forskellige snapse, som trækker i syltekrukkerne.



Og kurven blev fyldt med meget andet end grønne hasselnødder. Smukke dildskærme som skal bruges i til syltning af asierne, der stadig venter på at blive syltet.
 

Drengene plukkede ærter i bedstemor og bedstefars fantastiske køkkenhave.
 




Og bønner... min mor gav os nyplukkede bønner med hjem... sikke en vidunderlig spise.
 



Og Arthur fik en hel buket af de smukkeste geoginer i røde, gule og orange nuancer med hjem. 
 

Og da vi kom hjem fik vi besøg af min halvbror - Jesper. Sikke dog en dejlig weekend.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar