torsdag den 4. juli 2013

Ungskue i Herning

I disse dage er der ungskue i Herning. Viktor er på lejr med fritteren, men i stedet er kusine Dagmar flyttet ind. I dag har Arthur, Dagmar og jeg været på ungskue. Der var meget at kigge på...
kreaturer, heste, får, geder, kaniner, grise, katte, høns...   ... landbrugsmaskiner, grisevæddeløb, kåringer, kaninhop...   ...garn, uld, pileflet...
 
 
Et af de steder jeg holder mest af på pladsen, er den naturlige del, hvor børn må fiske efter smådyr i sumpen, snakke med får, geder, køer og grise, bage snobrød og gå tur i dufthaven.
 


 


Et andet særdeles attraktivt sted på skuet er hos hende her... - Anne-Mette Hjørnholm. Hun er pilefletter, og skaber de mest vidunderlige kurve. Selvfølgelig blev jeg også fristet over evne i dag, jeg måtte have en kurv med hjem og fik yderligere bestilt to kurve - ikke fordi jeg ligefrem står og mangler kurve, men fordi jeg synes, det er så fantastisk smukt håndværk Anne-Mette laver, og fordi jeg synes, kurvene er så fine i mit hjem. Anne-Mette har en fin hjemmeside og en blog - du kan se mere her: http://www.hjornholm.dk/




 
Min nye smukke kurv, som allerede er taget i brug.  


 
Barselsgangen besøgte vi naturligvis også, hvor vi var klappede kalvene, nussede smågrise og kyllinger... og så fik vi kørt i hestevogn og spist skønne is fra et lokalet ismejeri.


4 kommentarer:

  1. Fantastiske billeder og ord. Du har den flotteste blog. Glæder mig til at følge sommeren i Ylvalis hule :-) Sommerhilsner fra Gitte i Vejle

    SvarSlet
  2. Det var dog et vidunderligt kompliment. Tusinde tak! Jeg håber, jeg kan leve op til komplimentet, og glæder mig til at vise billeder fra en forhåbentlig rigtig dejlig sommer.
    Kh. Kristina

    SvarSlet
  3. I min barndoms drømme var jeg Lisa fra Mellemgården i Bulderby... Så jeg er også en stor beundrer af Astrid Lindgren og hele hendes eventyrlige univers. De bedste hilsner, Gitte fra Vejle

    SvarSlet
  4. Lisa fra Melllemgården er bestemt også en dejlig - så det kan jeg sagtens forstå. Herhjemme er vi i pt. i gang med at forberede os på sommerferie i Sverige, så vi ser Astrid film og hører Ronja Røverdatter, en fantastisk bog.
    Rigtig dejlig dag - og weekend
    Kh. Kristina

    SvarSlet