søndag den 14. juli 2013

Opryddeligt


De sidste par dage har vi ryddet op, ordnet og regeret.
I haven havde jeg en del hængepartier... Jeg har i den seneste uges tid, købt en del planter, som jeg ikke havde fået sat i jorden, og nu skulle det så være, hvis de ikke skulle gå til i sommervarmen.


  
 
På planteskolen stødte jeg på en meget fin græs, som hedder "harefod", desværre er den kun etårig, men så må jeg jo nyde den, så længe det varer. Nu er den plantet, ligeledes er en stor brudeslør, en bronzefennikel og en hvid lavendel.
 

 
Jordbærplanter og chokoladeblomsten stortrives i deres krukker. Det gjorde mine kæmpeverbena til gengæld ikke, så nu er de plantet i nye krukker og har fået en gang hestelort at gro i, så mon ikke de tager fart nu?

 
 
Også inde trængte det til en omgang oprydning. Vasketøjsbunken havde om muligt slået den tidligere rekord. Og hverdagens oprydning og rengøring har lidt under utallige andre hyggelige gøremål - ture, sylte, havesysler...  - Men efter et par dages oprydning er her igen rart at være.


 







 

4 kommentarer:

  1. Ih, I bor simpelthen så skønt, både ude og inde er det hamrende hyggeligt og stilfuldt! Smukt og personligt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Trine... Det er DEJLIGT med komplimenter :) Håber, du nyder sommeren med dine kære.

      Slet
  2. I bor virkelig dejligt - og en overdækket terrasse som jeres må være en skøn hule på en lun sommeraften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak - og ja, vores terrasse er en dejlig grøn hule - som indbyder til sommerhygge - læsning, grill, afslapning og stilletid... Jeg er nu ret pjattet med den snerle der gror i din gang - og tænker, at en sådan måske kunne trives under taget på terrassen?

      Slet