mandag den 27. maj 2013

En skøn weekend

 Jeg har i længere tid haft lyst til at male vores forgang. Lørdag tog jeg til farvehandleren efter farveprøver. Jeg synes, det er så svært at vælge - og samtidig er det noget så svært at vurdere ud fra de små klatter på farvekortet, hvordan det vil tage sig ud i virkeligheden.
Dengang jeg havde Margit, var det altid hende, der hjalp mig med at vælge farver til vores hjem, den disciplin var hun verdensmester i. Nu hvor jeg ikke længere, kan trække på hendes evner, må jeg jo selv kaste mig hovedkulds ud i farverne...
Det endte med, at jeg fik fire farveprøver med hjem, hvoraf de to var ganske håbløse. De andre to har jeg luret lidt på, og i mit stille sind har jeg bedt Margit vejlede mig.
Valget er faldet på en gråblå farve, som jeg synes, er rigtig fin. Væggene er nu malet. Kokostæppet, der engang var rigtig fint, er smidt ud, og gulvet er malet sort. Det med det sorte gulv er også et sats, men fungerer det, så får stuegulvet også en omgang sort højglans maling. Tilbage er blot, at få panelerne givet hvidt højglans maling, så tror jeg, det ender med at blive rigtig fint i vores lille forgang.


  
 
Ellers har jeg været i haven.
Tarassen er rengjort, og en del af de nye krydderurter er plantet. Potterne er ligeledes rengjorte, men jeg har ikke købt planter nok, så jeg må på planteskolen - igen.
 


I går var vi til hygge i haven hos min svigerinde og svoger. Rikke har lavet det skønneste pom pom træ i deres have. Sådan et træ, tror jeg, vi skal have lavet i vores lille skov, det ser da noget så hyggeligt ud. Vi grillede burgere, og drengene og kusine Dagmar badede i kanibalgryden
 
 
 
 
 Tilslut lige et par billeder af min smukke lillesøster. Hun har været til karneval i Ålborg. Jeg synes, hun har lavet den sejeste udklædning. Engle og demoner var årets tema.


4 kommentarer:

  1. Hvor smukt. Imponerende du har fået malet gangen så hurtigt.

    SvarSlet
  2. Når man vil, så må man jo i gang!

    SvarSlet
  3. Flot farve!! :) ved du hvad farvekoden er?

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak... Jeg blandede to sammen, af mine Flügger farver...
      Jeg skal kigge i skuret om jeg stadig har spandende. :)
      Kh. Kristina

      Slet