tirsdag den 28. maj 2013

Juuuubbbbiiii, vi skal til Sverige!

Jeg glæder mig! Som et lille barn glæder jeg mig til, at vi i år skal holde noget af vores sommerferie i Sverige. Jeg har ikke været på ferie i Sverige, siden jeg var barn, men jeg har i de seneste år ønsket mig tilbage til en sommer i Sverige.
Vi skal fiske, cykle, bade, lave bål, bygge hule, i Astrid Lindgrens by, plukke bær... - drengene glæder sig.

Jeg har rodet på nettet, i længere tid faktisk, og jeg har fundet dette vidunderlige sted.

Ødegård udlejes

Ødegård i Småland

Ødegård udlejes i Småland

Ødegård

Stedet har egen sø, stor naturgrund, skov..., brønd, udendørs "toilet", brændekomfur, ildsteder, skøn indretning -  jeg er helt høj, for lige præcis her, skal vi nemlig bo. Jeg elsker Astrid Lindgren, elsker hendes historier om Ylvali, Madicken, Emil, Ronja... og jeg synes allerede, jeg kan fornemme, at de er der, når vi kommer.



2 kommentarer:

  1. Smukt sted. Du må læse Maria Langs krimi "anvend aldrig arsenik". Den har en form for drømmende natur beskrivelse der passer godt til en ødegård.

    SvarSlet
  2. Hu-ha! Den må i bagagen og med på ferien.

    SvarSlet