torsdag den 4. april 2013

Fine fund

Denne uge har været en mærkelig tid at bevæge sig rundt i. Jeg er lockoutet, som utallige andre lærere i øjeblikket er det. Underligt er det at være afskåret fra at komme på min arbejdsplads, og endnu mere frustrerende er det ikke at vide, hvornår denne konflikt hører op, og der igen hersker "normale" tilstande.

De seneste par dage har jeg været sammen med mine drenge.
Jeg har bagt kager til den "demonstration"/happening, der i morgen skal være på Torvet i Herning arrangeret af lockoutede lærere i Herning kommune.
Jeg har lavet noget af det skolearbejde, der i smug kan laves herhjemme - for jeg ved jo, at det der ikke kan laves nu, den sidste ende alligevel skal laves, når porten til skolen igen slås op.
Jeg har tilset min skønne bedste, som i øjeblikket er noget handlingslammet med to brækkede håndled.
Og jeg har været en tur i genbrugsforretningen.
Vi bestræber os herhjemme på, at få det bedste ud af situationen, nu hvor vi ikke kan have en normal hverdag med skolegang. - Det kan måske lyde lidt mærkeligt, når der er en del hyggelige aktiviteter på programmet, men jeg længes efter hverdagen.

I går tog drengene og jeg en tur på knogle - og gevirjagt i skoven. En super tur i skøn solskin. Og vi var igen heldige. Tasken blev, til drengenes store begejstring, fyldt med knogler og tre kranier. Vi var også så heldige, at vi på vores tur fandt endnu et gevir og en gevirspids.



 
I dag tog min skønne veninde, hendes datter samt en fætter med på jagt. Endnu flere knogler og et kranie blev fundet. Der blev også tid til kakaomælk og chokoladekiks under jagten.
 


 
Genbrugsfund - den gamle grønne opsats måtte bare med hjem fra genbrugsforretningen. Nålepuden har jeg fået af min bedstemor. Hendes bror har broderet den for mange år siden. Jeg synes, det er noget så fin, og jeg glæder mig til at tage den i brug.
 

Bedste nåede inden hun brækkede håndledende, at vaske og stive de mellemlægsservietter jeg i påskeferien støvede rundt efter i utallige genbrugsforretninger. Nu er det klar til at blive "leget" med. På Pinterest har jeg fundet en del ideer.
 http://pinterest.com/ylvalishule/melleml%C3%A6gsservietter/

4 kommentarer:

  1. Ej altså, så heldige I er med de gevirer og kranier du støver op for tiden - altså, bor I bare tæt på en vildt-kirkegård, eller skal jeg bare snuse bedre efter når vi er afsted? Fint er det i hvert fald (og ret fascinerende med den slags!). God weekend, håber snart der sker noget med den konflikt!!!
    Kh. Trine

    SvarSlet
  2. Kære Trine
    Jeg håber virkelig også, at der snart sker noget med den konflikt. Det er så frustrerende for såvel forældre, elever som for lærere. - Lad os komme videre!
    Mht. knoglekirkegård - tjahhh... vi bor tæt ved en skøn skov, hvor der er vældig meget vildt. Men jeg tænker, at man sagtens kan være heldig på denne årstid, hvis man leder der, hvor vildtet er. Gerne de steder, hvor de fodres, da det ofte er der, de smider gevirerne, når de roder i hø eller roer. Rigtig god jagt - og rigtig dejlig weekend.
    Kh. Kristina

    SvarSlet
  3. Åh nej. Du har vel ikke rodet rundt i de ildelugtende roe bunker!

    SvarSlet
  4. Selvfølgelig har jeg da det, kære Rikke. Vil man have gevirer, må man være hvor det sker :)

    SvarSlet