fredag den 29. marts 2013

Kaniner, høns og gevirer...

I går havde jeg mine tre bedsteforældre til påskehygge. Sommetider må jeg knibe mig selv hårdt i armen, for virkelig at forstå, at jeg er så heldig, at jeg stadig har tre af mine bedsteforældre. De er selvfølgelig ikke "unge" længere, men de er åndsfriske, og jeg synes, de gør det så godt. De klarer sig stadigvæk uden den store hjælp. Min morfar er pt. i gang med at lave nyt køkkengulv. - Okay, det tager sin tid, men bare det, at han har mod på det, er da beundringsværdigt. Min bedstemor har så travlt med at ordne dukker og dukkesenge til genbrugsforretningen, og om mandagen arbejder hun i LO, hvor hun står for regnskabet.
I aftes sad de rundt om vores spisebord og snakkede - om deres barndom, - om krigen, - om livet...  . om stort og småt. Vi snakkede også om landskampe, og hvad det koster at se sådan en kamp live. Tænk, de har alle tre lyst til at se en landskamp, dog synes morfar billetten var alt for dyr, men de har lysten - jeg tror, det er den næste fødselsdagsgave til de tre :) 
Når jeg sidder og snakker med, lytter og betragter de tre, er jeg SÅ taknemmelig. Taknemmelig for deres kærlighed, for at jeg stadig har dem, og for at mine drenge får lov til, at opleve deres oldeforældre, det er virkelig en gave, som jeg sætter uvurderlig stor pris på.


Min elskede bedstemor hoppede, som jeg havde håbet, på sammensyning af alle mine strikkede og hæklede kaninlapper. Nu mangler de bare hale og et par sting til øjne. Jeg synes virkelig, de er blevet søde, og endnu flere er på vej.

 
I dag har vi malet en magnettavle på Arthurs værelse. Jeg var lidt skeptisk for, om magneterne virkelig kunne holde, men det kan de, og jeg synes resultatet er blevet rigtig fint. Så nu er jeg i gang med at lave en på Viktors væg.


Jeg været en tur ved naboen. De har fået høns - og de høns de har fået er gigantiske. Jeg er ikke just den store hønsefan, og jeg må med skælven erkende, at have så store høns i baghaven er en kæmpe udfordring, som jeg skal arbejde med. - Det gør jeg så, og i dag har jeg været ovre og fodre dem med resterne af vores gulerødder.

Endnu et projekt er skud i gang. På Pinterest har jeg fundet denne skønne ide. http://pinterest.com/ylvalishule/ - Her kan I se "mine" ideer.
Så jeg har rodet lidt på nettet, og i Frou Frou' webshop, hvor jeg fandt nogle gamle trofæplader, som jeg glæder mig til, der kommer med posten. Så kan jeg nemlig komme i gang med at lave grengevirer til drengenes værelser.

Branch antlers, déco facile pour effet clin d'oeil

2 kommentarer:

  1. Hvor lyder det skønt med jeres hygge sammen med bedsteforældrene :-)
    Skønne kaniner.

    SvarSlet
  2. Hygge med bedsteforældre er bestemt dejligt. Glæder mig til at få halerne syet på kaninerne, så deres udtryk bliver endnu mere levende.
    God påske.

    SvarSlet