torsdag den 24. januar 2013

Forberedelser

Jeg har i den grad nydt, at farfar og farmor i dag hentede drengene efter skole, så jeg kunne få taget hul på dette års fastelavnsdragter.
Efter endt skoledag var jeg i Stof & Stil, hvor jeg fik købt ternet uld til Viktors Sherlock Holmes kappe og knickers. Så skal jeg have hæklet et butterfly, lavet en krumpibe - og farmor har lovet at hækle hatten. Kunne godt se en hund med ternet kappe for mig, det må vi så se, om der kan blive tid til. På billederne nedenfor - er lidt inspiration til kostumet - fundet på Pinterest.
Til Arthurs Bardakriger fik jeg købt vævet kongeblå velour og pels til en kappe, samt petrolblåt hør til en kofte og bukser. Armbeskyttere og pelshule har jeg styr på.

Heldigvis var begge mine drenge tilfredse med indkøbene, så nu skal der i næste uge klippes og syes - Håber, min mor vil hjælpe mig.


 
 
 
 
 
 
 
Ovenstående billeder er fra Pinterest
 1. billede - Marta Stewart
 2.billede - fancydressball.co.uk
 3.billede - free-crochet.com
 
Sidste år var Arthur fugl Phøniks. Jeg fandt lige dette lige klip på mobilen, fra en aften vi havde familiebesøg og Phøniks afprøvede flyvekundskaberne. Det var sjovt at lave Phønikskostumet. Hatten med de mange hæklede spiraler, som blev fremstillet over længere tid. De fine vinger min svigerinde hjalp mig med at fremstille. Viktor var sidste år, Den Gale Hattemager. Jeg må lige have ham i kostumet igen, så jeg kan vise det frem.
  
 

 
Eftermiddagen bød også til tid på sofaen med varm kakao med minimarshmallows og det nye Bolig Liv. I dette nummer var der mange fine ideer til fastelavnskostumer, men nu har "vi" jo valgt, så jeg viser ikke drengene ideerne deri, da jeg nødig vil risikere, de skal få andre planer


Ingen kommentarer:

Send en kommentar