søndag den 11. november 2012

Særlig spændende søndag

Spændende var det, da jeg i formiddags tilså koglestøbeformene. Koglerne er  meget fine taget i betragtning af, at dette absolut er den urutinerede start.
I løbet af dagen er endnu en omgang kogler blevet støbt, og selvfølgelig skal der laves endnu flere.
Så bliver det spændende, om de kan holde i brændingen og om glassuren dernæst kan holde på dem.


Min søster og Cecilie har været på besøg - vi besluttede os for at tage drengene med på en skovtur i det skønne vejr. Fantastisk dag at være i skoven på, vi så både kron- og råvildt. Der gik også lidt sygdom i det, for den forfærdelige gevirsyge jeg lider af i marts-april og maj slog til igen. I forårsmånederne taber krondyrene deres kastestænger, de er noget af det smukkeste, og det er fantastisk at finde de store gevirer. Jeg er lige gjort opmærksom på, at råvildtet taber gevirer på denne årstid, de er ikke nær så store og fine, som dem man kan være heldig at finde i foråret, men men men... jeg kan nu også godt lide de små.
Mens vi var i skoven, havde min veninde Louise været på besøg - kære menneske, tænk jeg fik fine æg fra hendes høns og en bog om Astrid Lindgren. Jeg er fuldstændig pjattet med Astrid Lindgrens univers - Ylvali, Ronja, Emil, Madicken, Birk, skovhekse, rumpenisser, Tvebak, Katla... hvor er jeg blevet godt underholdt af hendes figurer. Så gaven var meget velvalgt - tak elskede veninde, både for gaven men allermest for at du er en del af mit liv.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar