lørdag den 10. november 2012

I koglernes tegn




Dagen har i den grad stået i koglernes tegn.
Jeg har haft min svigerinde på besøg. Hun er simpelthen så sej på kreaområdet. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Når det gælder kreaprojekter, bærer Rikke i den grad viljen i hjertet. Hun går bare i gang, om så må det bære eller briste - oftest bærer det.
 
I dag har vi kastet os ud i to nye projekter - først lavede vi en læderkogle. Det var et relativt stort arbejde, men jeg synes faktisk, at det var det værd, måske fordi det var mig, der løb af med koglen. Nu hænger den på en gren i stuevinduet, og ser noget så hyggelig ud.



 
Rikke har i løbet af ugen lavet støbeforme til porcelænskogler - det har hun ikke prøvet før, men lur mig om det ikke alligevel lykkes for hende. I skrivende stund afventer vi resultatet af kolestøberiet. Om endnu et par timer må vi skille formen ad og se det færdige resultat, det bliver spændende. Vi har i noget af den lange ventetid, været en tur i skoven, for at finde lidt flere kogler. nu har vi lavet endnu et par støbeforme, som vi også skal have afprøvet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar