fredag den 9. november 2012

Fortravlet indlæg


Jeg ånder lettet op... det har været en travl uge - god bestemt, men vældig vældig fortravlet.
- Jeg har været med min klasse på Heart. Kunstneren Rune Fjord har i forbindelse med udstillingen Involver arbejdet med en gruppe psykriatiske patienter fra Holstebro Sygehus. Sammen med patienterne har Rune Fjord skabt forskellige frirum, som publikum bliver inviteret indenfor i.
- Ugen har også budt på et spændende kursus med min tidligere dansklærer Jonna Byskov. Jonna er det ypperste af det ypperste indenfor undervisning i litteratur. Så det var dejligt at møde hende igen, og dejligt endnu en gang at blive inspireret af hende.

Nu er det fredag, og det har jeg virkelig glædet mig til. I løbet af ugen nåede jeg sammen med min svigermor at tage et smut til Uldspinderiet i Skive. Min svigermor manglede en nøgle garn, for at kunne færdiggøre Viktors meget flotte trøje. Jeg købte en ny strikkebog med hjem "Knit for your kid". I den er der en rigtig fin cardigan, som jeg lige kan se Arthur i. Jeg har købt garn til den på uldspinderiet, og så må jeg bare se at komme i gang. 

 
De første spæde tegn på julepyntning er begyndt. Hyacinter og lærkegrene begynder så småt at indtage vaser og krukker. Jeg har også haft min nye udstiksform i brug. Det er blevet til en dåse med småkager, som Viktor skal have med til spejdernes julebazar i næste uge.
 
Den anden dag var jeg på arbejde i børnetøjsforretningen. Indehaveren af butikken havde været en tur på Langeland i deres sommerhus. Med sig hjem fra sommerhuset, havde hun en masse fine æbler. Jeg fik en pose af hende. Nogle af de fine æbler har jeg hængt på de nøgne grene i haven, de lyser så fint op. Egentlig er de tiltængt fuglene, men jeg håber nu alligevel, at det varer lidt tid, inden de opdager dem, så de får lov til at pynte lidt endnu.
I morgen kommer min svigerinde - vi skal i gang med at støbe keramikkogler, det ser jeg meget frem til. Vi har også læderkogler og svampe på krealisten, hyggeligt!
 
 
Og til slut et link til denne fine blog: http://barewunderbar.blogspot.dk/ som i øjeblikket har Nicoline Olsens nye fine bog "Liv og glade dage" som Give away.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar