lørdag den 17. november 2012

Julehyggen sniger sig på...

Bloggeindlæggene er i øjeblikket ikke så talstærke som tidligere. Jeg må blankt erkende, at jeg i øjeblikket er fyldt op af arbejde og hverdagens gøremål. Når jeg om aftenen rammer sofaen, synker jeg omkuld, og får ikke meget fra hånden.
Og dog..., for jeg har opdaget pinterest en rigtig tidsrøver.
Jeg ved, at en lille gruppe mennesker følger mig her. Jeg er taknemmelig for jeres besøg på bloggen, taknemmelig over jeres interesse for mine kreative sysler og for det jeg ellers foretager mig. Jeg håber, I fortsat vil kigge forbi bloggen, omend der i øjeblikket er længere mellem indlæggene, og at I ind i mellem må kigge forgæves. Jeg satser på, at jeg snart skal i gang med en masse julehygge, og så må sofaen lade være med at hoppe på ryggen af mig.

Men nu er det weekend, og i dag har der været masse af tid til hyggelige projekter. Min bedstemor er på besøg, hun har bestilt flæskesteg med rødkål og brune kartofler til aftensmad - det dufter himmelsk.
Min bedste har stivet stjernerne jeg hæklede tidligere på året. I øjeblikket er hun i gang med at færdiggøre en pæn bunke butterflyes, som jeg aldrig har fået helt færdige.
Også crepepapirsfuglene bedste og jeg lavede sidste år, er fundet frem fra gemmerne og har fået sytråde i toppen. Herligt er det, at hun får samlet trådene på alle mine løse ender. 

Julehyggen sniger sig langsomt ind. Et lille juletræ har fundet vej til spisebordet, sammen med en nyindkøbt vase. Jeg tænker, at det er ok - at jeg så småt begynder at jule.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar