tirsdag den 23. oktober 2012

Mere end heldig...

Indrømmet - det var egentlig ikke lysten, der trak værket, da vi vendte solen og Berlin ryggen for at sætte kursen mod Herning. Egentlig burde jeg ikke beklage mig, for jeg har erstatningferie i denne uge, da sommerferien jo ikke blev helt efter planen. Dejligt med ferie, men en masse hængepartier er alt forlænge skubbet foran mig, så jeg ved nok, hvad ugen skal bruges til. Trods mange gøremål mere af pligt end lyst, har dagen også budt på uventede og dejlige overraskelser.
Svigermor er i gang med at strikke en cardigan til Viktor af det garn, vi købte på uldspinderiet i Skive. Det overrasker mig ikke, at det bliver en fin trøje, det gør det nemlig altid, når svigermor er i gang, men at hun allerede er kommet så langt med trøjen, var en dejlig overraskelse. Skidt billede af trøjen, men jeg håber alligevel, at det kan anes, hvor fin den bliver.

 
Min mor har også været i gang. Hun har lavet fine hjemmesko til drengene. Viktor og Arthur har selv valgt farverne - godt valgt, synes moderen. Min mor har fået den geniale idé, at sy velcro på siderne af skoene, så de kan sættes sammen efter endt brug. Af skade bliver man klog, der er nemlig forsvundet en del hjemmesko de sidste par år. Yderligere har hun sat en strop med navn i hælen af skoene. Også en glimrende idé og det ser tilmed fint ud.

 
 
Ikke nok med at vi hentede hjemmesko. Det blev også til en håndfuld friske gulerødder og...
 
 
Guld guld guld... min papfars mor er flyttet på plejehjem. I staldene står lidt flyttekasser med til overs bleven køkkengrej og julepynt. Min mor bad mig kigge i julepynten, om der var noget - tra dahhhh... - det var nemlig lige, hvad der var. Gamle fine julekugler. Jeg er meget pjattet med gamle julekugler, og samlingen har efterhånden grebet lidt om sig. Der er ellers ikke meget Gertrud Sand over julepyntningen i vores hjem - men når det kommer til juletræet, så "bimler og bamler" det. Meeeeennnn jeg er nu alligevel helt sikker på, at jeg nok skal få plads til dem her også. Tror måske min mor fortrød lidt, at hun ikke selv havde kigget lidt mere i kassen, inden hun sendte mig på jagt.


Og så kom min svoger forbi med hjemmebagte kanelsnegle...
Så det der så ud til at blive en lidt trist tirsdag med rigtig mange, "skal bare gøres ting", blev til gaveregn. Jamen, jeg er et heldigt asen.

3 kommentarer:

  1. Jeg sidder selv her i sofaen og strikker på en trøje. Men så god som vores svigermor, det bliver jeg aldrig. Håber du nyder din fri uge.

    SvarSlet
  2. Næh, svigermor er bare en ener. Friuge og friuge... hmmm... er netop kommet hjem efter 4 elevsamtaler og 12 skole- og hjemsamtaler - såhhhh... Og ellers har jeg skrevet evalueringer, hvilket den også står på i morgen, men dejligt, at have tid til at få lavet de mange hængepartier trods alt :)

    SvarSlet
  3. Hvor er det dog svært at nå det hele. Som lærer arbejder du med undervisning om formiddagen (eller deromkring) og forbereder om eftermiddagen. Som pædagog er det omvendt, der har vi møder og forberedelse indtil børnene kommer efter endt undervisning, så passer vi dem til kl 17 (og så er der også møder efter kl 17). Men jeg ved i det mindste hvornår jeg sådan cirka har fri fra arbejde.

    SvarSlet