fredag den 26. oktober 2012

Det dufter lidt af ... - og minder mig om...

Godt og grundig træt af at butikkerne finder julepynten frem i oktober? Alligevel har jeg allerede ladet mig friste... gavepapir, sølvglimmer og et kært rensdyr er købt. Og i dag har jeg så købt Mette Blomsterbergs bog "Jul" , pudemos og den første hvide hyacint er sat i hyacintglasset.

  

Måske kom pudemosset og hyacinten med hjem i dag, fordi det i den grad minder mig om et af de skønneste mennesker i mit liv - ulykkeligt nok "tabte" hun efter sej sej kamp og en enorm livsglæde og livslyst kampen mod en aggressiv cancer. Ugens kænk cancer! programmer, har i den grad mindet mig om hende. Om den kamp hun kæmpede, og den ubeskrivelig hårde tid hun, og vi der elskede hende, var igennem. Sidste år slog brystcanseren ned i endnu en af mine veninder, som fightede sig gennem kemobehandlinger, og nu er på den anden side, hvis man da nogensinde kommer hel igennem og når til den anden side efter sådan en omgang. I denne uge, har jeg hjulpet lidt i en børnetøjsforretning, da indehaveren af denne, nu også skal igennem en lang behandling, idet hun for en måned siden, fik konstateret brystcanser... forbandede sygdom!
Så ja, julepynt i oktober... er måske lige tidsnok, men samtidig minder julen, duftene, mos og løgvækster mig om min veninde. Ved at bringe det indenfor herhjemme kommer hun mig lidt nærmere, og det har jeg virkelig brug for, i en uge hvor fjernsynet har sendt programmer, som har rusket godt og grundigt op i et kæmpe savn.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar