lørdag den 27. oktober 2012

Lidt om lørdagsaktiviteter

I dag har jeg igen været på arbejde i børnetøjsforretningen. Formiddagen startede i ro og mag, men jeg skal da lige love for, at der blev nok at se til, som formiddagen skred frem. Jeg har drønet rundt og forsøgt at finde tøj, pakke gaver ind, pynte vindue, påklæde giner, finde ud af kasseapparrat og dankortterminalen - pppyyyhhhh. Godt nok har jeg tidligere stået i forretning, men det er længe siden, og meget er glemt - men det var sjovt at prøve kræfter med igen, og jeg glæder mig til næste gang, jeg skal hjælpe i forretningen.
Men fristet - også over evne, bliver jeg altså også, når der i forretningen er så mange fine ting omkring mig. Med mig hjem kom en pude fra By Nord. Jeg kan rigtig godt lide deres ting, men jeg har været meget i tvivl om, hvorvidt det passede ind herhjemme hos os. Nu er en pude med æg og rede med hjemme på prøve, og jeg tror, den får lov at blive.



Naboerne har fået kaniner, de sødste af slagsen og der er seks i alt. Arthur og jeg besøgte kaninerne,  vi havde æbler og gulerødder med. Vi er meget enige om, at vi rigtig gerne vil have en kanin - eller to, men vi skal lige havde overbevist faderen i huset.
Mine hotensiaer har i dag mistet deres sidste blomsterhoveder. Jeg har klippet dem af, da frosten ellers tager dem. Da jeg opdagede frosten i aftes, skyndte jeg mig ud og pakkede et tæppe om planten, hvilket redede blomsterne mod nattens kulde. Nu er hovederne klippet af, og de første er brugt til at binde en lille krans af. Kransen skal blive inde, så den bevarer farverne og tørrer fint ind.

 
 
Resten af eftermiddagen fik Arthur og jeg lavet denne sæsons sidste græskarlygter. Så vi var i værkstedet med boremaskine og hammer - resultatet blev tre fine græskarlygter, hvoraf vores kæmpegræskar er i mellem. Arthur syntes, det var rigtig sjovt, at være med til at bore alle hullerne i græskaret. Nu hvor mørket er brudt frem, har vi tændt lys i dem alle, og vores kæmpegræskar ligner en hel stjernehimmel, med alle de lysende huller - så fint.

 

4 kommentarer:

  1. Nej altså, hvor er det bare hyggeligt Kristina! Jo bestemt.., puden får lov at blive..,det kan jeg se!

    SvarSlet
  2. Ja, jeg tror også, at den er flyttet ind :)

    Rigtig dejlig weekend

    SvarSlet
  3. Flot at du og dit ben har overskud til at hjælpe når det kniber for andre. Håber på en lykkelig slutning på din karriere som butiks-pige. Altså forstået på den måde at ejeren bliver rask igen.

    SvarSlet
  4. Ejeren bliver bestemt rask igen! - Benet har det fint, og jeg satser på, at det både holder til skolen og til butikken (ellers er skolen selvfølgelig det primære - omend det andet, også er sjovt).

    SvarSlet