fredag den 31. august 2012

"Sidste "sommerdag

Sidste fredag spurgte Arthur mig, om der i aften efter "Disney Sjov" kom "Vild med dans" eller "X-faktor", jeg blev overrasket over spørgsmålet, da jeg ikke forventede at de to programmer, havde hans store interesse. Jeg spurte ham, hvordan han var kommet til at tænke på det. Uden betænkningstid kom han ærlige og kærlige svar - "mor jeg elsker, når vi ligger på sofaen sammen, og der er mørkt udenfor. Så har du tændt stearinlys, vi spiser slik, du holder om mig - og far, Viktor og moster er her også". 
Han har ret, det er super hyggeligt. Selvfølgelig hygger vi også med slik, tv og sofa på de lyse aftener, men det er ikke det samme- når det bliver mørkere udenfor, bygger vi mere rede, og går lidt i hi... Måske Arthur også mærker, at vi går mod efterår og "kortere" dage - og at det er i den periode,  der om fredagen toner "Vild med dans" frem i fjernsynet.
 
I aften har jeg tændt stearinlys, vi har hygget på sofaen med slik, men programmerne Arthur efterlyste, må vente lidt endnu. Vi har nydt - dette års sidste sommerdag. I haven har mine elskede svigerforældre de sidste dage taget fat. Svigerfar med træfældning og opstamning, og tænk som granen blev stammet op, syntes jeg bestemt, det så ud som om, der llliiigggeee er plads til en lille hule deroppe mellem grenene - små trin op af stammen, så en platform med brædder og WUPTI en hule. Min svigermor har taget den evige kamp med ukrudtet op, hun er et jern og hun vinder hver gang den ulige kamp. Arthur og jeg har samlet fine sneglehuse og hængt efterårskransen på døren, mens Viktor har hygget sig ved en klassekammerat.
På mit havebord ventede der mig igår en glædelig overraskelse, mine svigerforældre havde været i skoven, og havde der fundet endnu et gevir - til mig, jjjuuubbbiiii dem kan jeg ikke få for mange af.

 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar