onsdag den 29. august 2012

Fridag

Idag har jeg haft en feriefridag - herligt, at have hele dagen til sin rådighed. Jeg havde på forhånd dedikeret noget af dagen til kransebinderi, så jeg kørte efter brombærranker, lyng og kogler - resten havde jeg på lager. Da jeg kørte forbi Bents hus, måtte jeg gnide øjnene en ekstra gang, da jeg så en flok hvide fugle vandre omkring på hans græsplæne. Var det mon en flok vildfarne gæs...? Nysgerrigheden drev værket, så jeg parkerede bilen og nærmede mig flokken - langsomt naturligvis, fugle er jo efter min bedste overbevisning lidt utilregnelige (læs jeg har fuglefobi). Ved nærmere eftersyn kunne jeg se, at det var ænder, de var ikke faret vild, for der var hegnet og græsplanen var fuld af fjer... Jeg ringede til Bent, for at fortælle at jeg havde set hans ænder. Han fortalte, at han købte dem for 14 dage siden, og at de nu går rundt i haven hver dag - om aftenen og natten sover de i et bjælkehus, Bent har bygget til dem - hvor hyggeligt!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar