tirsdag den 7. august 2012

Nedtælling til hverdag


Klokken er midnat, jeg burde sove. Men roen har endnu ikke fundet vej til mig, jeg gør status. Jeg gør status over de seneste par døgn.
Hverdagen begynder at indhente mig og min familie. Forberedelserne til kommende skoleår er i fuld gang - både på det fysiske og psykiske plan. Jeg bekymrer mig lidt, benet gør stadig ondt - meget endda - og gad vide om en hektisk hverdag kan stemme overens med en halt og langsom lærer?

I aften har jeg haft min tidligere 9.klasse på besøg. Sikke en dejlig aften!       De har alle siddet på traktorladet, mens Allan kørte dem rundt på mine forældres ejendom. De har leget fangeleg og gemme - tænk, de LEGER stadig, og de TØR gøre det. Det er i høj grad det, der har været så vidunderligt og unikt ved den klasse, at de stadig leger med hinanden. Jeg tror, at langt de fleste mennesker med jævne mellemrum gør sig overvejelser over, om det er det rigtige de laver - jeg gør i hvert fald. I aften er jeg (endnu) en gang bekæftet i, at jeg er heldig og lykkelig for mit arbejde. Tænk, to gange har jeg nu haft verdens bedste klasser, jeg er da et heldigt asen!

I morgen venter en lang kursusdag - og så kan jeg jo passende gøre status endnu en gang, og overveje om jeg også er ligeså begejsteret for lærergerningen efter en lang dag på skolebænken.

 

1 kommentar:

  1. Dagmar følger med i din blok "mor, kan vi ikke lige se hvad tante har skrevet i dag".

    SvarSlet