fredag den 10. august 2012

Kogler, skoletaske, tandfe, kyllinger og drivhusagurker og ...

Kogler, skoletaske, tandfe, knækbrød, kyllinger, drivhusagurker, trommespil og dinoer og snak og ternede sommerduge og blommemarmelade og ...

Umiddelbart kan man undre sig over, hvad ovenstående har med hinanden at gøre, men de udgør tilsammen et lille udvalg af de nøgleord, min dag har budt på.
Nogle dage "når" man bare en masse. Sådan en dag har jeg haft i dag - ikke at jeg har bedrevet det helt store som sådan, men jeg føler mig alligevel beriget, og jeg oplever, at jeg har nået en masse i dag.
- Kursus på skolen, lidt oprydning i mit kommende klasseværelse, afhentning af drengene ved svigerforældrene, (fik kun Arthur med hjem, Viktor blev). En tur med mor og Arthur i L.I.C (lærernes indkøbscentral i Århus) efter en skoletaske til Arthur. Hjemme igen ved min mor, hvor vi har været i drivhuset, en tur i køkkenhaven, set nye kyllinger, snakket stof... I aften har Arthur og jeg været en inde ved min faster og onkel med ternede duge og opskriften på min svigermors fuldstændig uden sammeligning bedste lagkage. Min faster bliver 60 år på mandag, så der er gang i forberedelserne. Sammen med min onkel har Arthur spillet trommer i kælderen, undersøgt min onkels samling af dinosauerknogler (han udgraver dinosauer) og bagt boller. Arthur har tabt den tredje tand på stribe i overmunden, så tandfeen må igen indstille gpsen til vores matrikel. Ellers har dagen budt på gode samtaler med min mor og faster. De smukke kogler som mine forældre har samlet på deres sommerferie i Argentina, er flyttet ind i skabet. Det skønne glas blommemarmelade min svigermor forærede mig i dag, er i køleskabet.
Sikke en dejlig dag - sikke meget jeg har "nået" og sikke meget der er at glædes over og glæde sig til. - I morgen skal jeg på marked, og i overmorgen skal jeg fejre fødselsdag, og i overover morgen ER det min fødselsdag, og dagen efter er det første skoledag for Arthur, Viktor skal i 2.klasse, og jeg skal i 7.klasse (igen). Sikke meget vi skal "nå" - "nå" på den gode måde. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar