lørdag den 11. august 2012

Søby marked og gevirsyge

I dag var Arthur, min mor og jeg til det årlige marked i Søby. Vi satte kursen direkte mod Magnus. Magnus er tidligere rekvisittør ved Statens Filminstitut, hvilket gør, at han med årene har samlet mange skønne og finurlige klenodier. De seneste år har han solgt mange skønne ting på Søby markedet. Jeg har tidligere købt to "koskilte", som har været med i filmen "Kampen om den røde ko", en plasticfugl på stang som har været med i en børnefilm, og min mor har vinglasene fra fam. Varnæs sølvbryllup i Matador. I dag havde Magnus også sjove ting - jeg måtte have et par gamle flasker, en gammel malerrulle og et penalhus med hjem, desværre fik jeg ikke historier om de ting, men hvis jeg ellers kunne have set mulighederne i de gamle duge, kunne jeg have erhvervet mig lidt fra Matadorserien.
Og bedst som vi snusede omkring på markedet, slog sygdommen til. Jeg lider af en uhelbredelig sygdom, gevirsyge kaldes den. Jeg skal skrive mere om den lidelse på et senere tidspunkt, men ganske kort fortalt består sygdommen af en meget stor tiltrækning af gevirer. Tænk, en dame solgte gevirer for kun 100,- det glade vanvid. Jeg MÅTTE eje en meget flot kastestang fra et dådyr - måske det i virkeligheden var for lidt kun at købe et gevir?
Arthur forelskede sig i en lille lysegrå kanin med hængeører, og faktisk er jeg også lidt pjattet med den - men det kniber med at få faderen overbevist om, at vi er NØDT til at have sådan en.
Ellers har der været lidt gang i bageriet - kyskager og lagkage til i morgen, hvor jeg skal fejre fødselsdag for familien.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar