tirsdag den 17. juli 2012

Syslerier



Jeg har været en tur i Silkeborg idag. Den anden dag ringede de fra "Garnoasen" i Silkeborg, at garnet til det tørklæde min svigermor har lovet at hækle til mig, var kommet hjem. Så nu må svigermor godt komme hjem fra ferie, for kurven er fyldt med lækkert garn og arbejde.


Jeg hører til dem, der langfra har alting i systemer, men faktisk kan jeg ret godt lide at have systemer. Så i Silkebog invisterede jeg i denne akrylboks, i håb om at få list system i mine smykker. Indtil videre ser det ud som om, det kommer til at fungere.


Og lidt mere er i dag sat i system. Mit broderitråd og - garn er sorteret.


Viktor har også haft travlt med at at skrive og dernæst prioritere ønskeseddel. Han har 8-års fødselsdag på torsdag, så nedtællingen er på sit højeste.



Arthur og jeg har brugt et par timer af aftenen på at filte bolde. Det er meget længe siden jeg sidst har filtet, tror jeg var lidt for ivrig en overgang, og derfor gik lidt kold i det. Men efter at min veninde Louise den anden dag nævnte filtning, fik jeg igen lyst. Arthur gik meget op i processen, og hans små fingre var rigtig gode til at ælte og rulle ulden sammen. Ligenu er boldene en tur i tørretumbleren for at blive helt faste. I morgen må vi så se at få nålefiltet motiver ind i dem. Arthur bestilte Batman, hvilket jeg strittede noget imod, da den opgave synes ret uoverskuelig, så jeg tror vi har snakket os frem til et træ og et pindsvin i stedet.  


Inden sengetid var der dømt wellness for drengene. Så masser af skum, badeolie og stearinlys - herligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar