søndag den 15. juli 2012

hyld

De seneste dage har den stået på sommerhus i Søndervig. Vejret har på ingen måde artet sig, men trods kolde sommertemperaturer har vi alligevel hygget os med hinanden, og alt det livet i sommerhuset er lig med.





Herligt med ture til det brusende Vesterhav. Jeg bliver altid lige begejstret, når havet viser sig bag klitterne. Jeg må erkende, at turen med krykker gennem sand, marehalm og klitter er lang, men det var det hele værd. At se mine drenge, mand og søster kaste sten i havet, hoppe ud fra klitterne, drageflyve og høre mågeskrig er bestemt godt for sjælen og helbredet.




En tur til Hvide Sande og købte rødspætter ved fiskehandleren. Derefter en tur på havnen og se kuttere komme ind med dagens fangst. Spændende at se fiskerne ordne og sortere rødspætter, krabber ...


Og til sandskulpturfestival i Søndervig - hvor dygtige sandskulpturkunstnere fra hele verden har skabt enorme skulpturen af græske guder og meget mere.


Naturen ved Søndervig er barsk og bevoksningen spartansk - men klitroser, marehalm, fyr og sortbær trives godt under de betingelser. Cecilie plukkede sortbær, og posen blev fyldt med hybenroseblade, som bedste omsætter til den skønneste rosengele, der smager af sommer og ferie i Søndervig.


Skønne dage i sommerhus med bedste, søster, Cecilie, mand og mine drenge. Jeg tror, at Viktor ligesom jeg fascineres af havet - dets styrke, kræfter, lyde.. 
 - i hvert fald stod han i lang tid stille og betragtede havet. Hvad han tænke min "lille" dreng, skal han have lov til at have selv, der er magiske øjeblikke, som ikke bør snakkes i stykker, men bare have lov til være - men jeg synes, han ligner en, der tænker stort, hvilket gør mig glad og stolt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar