lørdag den 16. juli 2016

... sysler...




Det er en af de dage, hvor jeg veltilfreds gør status over dagens gøremål. Sikke meget vi har fået fra hånden i dag.
Vi har her til aften holdt lidt før fødselsdag for Viktor, så i dag har vi haft travlt med oprydning og madlavning. Det er en sand fornøjelse, at de første tomater og basilikum nu kan høstes i drivhuset.
Tomaterne blev omsat til tomatsalat og basilikum omsat til skøn pesto. Jeg plukkede kurven fuld af duftende basilikum og fik deraf tre fine glas skriggrøn velsmagende pesto.
 
Opskriften kommer her:
 
2 dl. koldpresset olivenolie
160 g. revet parmesanost
120 gram ristede pinjekerner
2 knivspidse flagesalt
Saft fra 1 citron
Masser af frisk hvidløg
og friskplukket basilikum
 
- blende, blende, blende - og vupti på glas...
Smager forrygende til friskbagt brød - focaccia er en mulighed :) - i hvert fald blev det det, vores pesto blev nydt sammen med.
 
 

 

De næsten sidste jordbær og rabarber er plukket, og er nu blevet til saft og rabarbercrumble. 



Og vi fik bagt focaccia med hvidløg og rosmarin


 
I haven og plukke skabiose - en af mine absolutte yndlings





Og vi fik ryddet op, og nogen havde tid til at se tour de france, inden gæsterne kom :)

 
Forleden var jeg i Silkeborg, hvor jeg forelskede mig i en dug - mmmeeennn mon den passede ind?
I aften var den på bordet, og jeg er så vældig godt tilpas med mit indkøb
 

I morgen går turen til Nørre Vosborg, hvor jeg skal se Verdens balletten sammen med en veninde - jeg glæder mig for vildt til den oplevelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar