søndag den 24. juli 2016

EXIT BERLIN - ITALY!

Fredag morgen tog vi en rask beslutning... Vi ville være i Berlin endnu en dag og udsatte derfor vores rejse mod Italien til tidlig (meget tidlig) lørdag morgen. Fredagen blev store Pokemondag. Så vi fik gået vores hood, nemlig Friedrichshain tynd efter jagten på Pokemons. På Boxhagenener Platz var der et Pokestop, så mens drengene fandt Pokemons, gav det mig mulighed for at trække bogen op af tasken og hellige mig kriminalkommisær Carl Mørck. Faktisk et ret godt alternativ til Pokemonjagt
 




Og nu er vi så 16 timers kørsel senere med trafik og kø i hobetal landet i Grottamare.
Grottamare ligger lidt syd for Ancona, og netop dette sted er valgt, da vi efterhånden har været der mange gange og derfor ved, hvad der venter os. Det er dog så længe siden, at vi sidst har været her, at vi mente, det nu var tid til igen at besigtige havet, standpromenaden, hotel CosteAzzura og alt det andet, vi kender så godt fra de tidligere gange.
 
 
Efter vi havde pakket lidt ud, gik vi i aftes en tur til havet.
Og så er man allerede hensat ... i 26 graders varme, i mørket og til lyden af stille hav, musik og glade mennesker spillede drengene i vandkanten med badebolden. Jeg blev glad og fuld af ferieforventning, hvor skal vi da bare nyde og hygge os her i den næste uges tid.
 
 
Lidt nedslående var det dog at slå skodderne fra i morges med udsigt til regnvejr og mørk himmel
Men så fik vi køleskabet fyldt til bristepunktet med alt for meget af alt det dejlige, som Italien byder på.. frisk frugt og grønt, godt brød, ost, pølser, oliven, pesto. Hvidvin, grappa ... desværre endnu ingen muslinger og blæksprutter, men det må blive i morgen, for mon ikke fiskebilen kommer med nye forsyninger i morgen? Det satser vi stærkt på!
 
Og mens vi hamstrede forråd og fik fyldt depoterne op - kom solen... Drengene kvitterede med at hoppe i poolen, det tænker jeg nu, at de havde gjort under alle omstændigheder.
 

 
Vi gik tur langs vandet, for her vrimler det åbenbart med Pokemons, som drengene endnu ikke har indfanget. Og mens drengene fangede Pokemons, så fandt jeg sneglehuse. Og pludselig blev det at jagte Pokemons rigtig interessant, da jeg kom forbi de fineste kogler i de store træer.
 

Vi må meget mere på jagt, for sølle fem kogler er måske nok bedre end ingenting, men jo slet slet ikke nok, når jeg skal i gang med at kreere julepynt.



Og efter meget leg i poolen lykkedes det mig at overtale drengene til at udskifte poolen med havet.

 
Og pludselig opstod mange flere fine fund og ideer, da Viktor og jeg gik en tur ud på molen. For der mellem stenene var en masse fint drivtømmer. Drivtømmer blev samlet, og jeg kan allerede høre, hvor begejstret Allan bliver, når det går op for ham, at jeg har planlagt, at der skal med hjem. Han må nødvendigvis levere noget af bagagerummets overskydende plads til drivtømmer fremfor vin. Det bliver ikke nemt! Hverken for ham, at sluge den kamel - eller for mig at overbevise ham om, at det er godt givet ud.

 
 
 
Og så fik vi gang i et brygge kaffe - så sådan slutter 1.dagen her i Grottamare. Med kaffe og baileys på terrassen i duften (og lidt stank) af citronella myggelys og insekters lyd. I morgen venter endnu en dag - men sol, sol, sol - strand, strand - og vand.
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar