mandag den 23. juni 2014

Skt. Hans på Malmkær

Traditionen tro har vi sammen med mine bedsteforældre fejret Skt. Hans aften ved mine forældre. Bålet ved søen turde vi ikke tænde, da det ville være med stor risiko for, at antænde et større areal end tiltænkt, så det blev derfor til vores hidtil mindste Skt. Hans bål på Malmkær gård.
Viktor lavede bålet i bålgryden. Arthur insisterede på, at der skulle en heks på bålet, så min mor og Arthur fik hurtigt fikset en afskyelig en af slagsen.
 


 
 
Ellers har vi hygget os med en tur i køkkenhaven, hvor vi spiste årets sidste asparges, plukkede jordbær, persille, rabarber og morgenfruer.
Drengene spillede fodbold med morfarolde, katten Amalie blev nusset, hønsene fodret på behørig afstand, jeg er bare ikke pjattet med dem, grillen tændt  ...  alt sammen noget der i min verden er forbundet med lykke. 







Aftenen sluttede med en tur til søen, hvor vi så ørrederne lave ringe i vandet
Nu er det snart sommerferie, mine forældre drager af sted på ferie fra på fredag, og vi ses først igen til august, lige nu føles det som lang tid. Jeg ved, at det er privilegeret, at jeg i min hverdag har dem inden for rækkevidde og ret barnagtigt helst at have det sådan... nå, men i hvert fald kommer jeg til at savne dem.   


Vi ses til august, søde mor

Ingen kommentarer:

Send en kommentar