mandag den 3. marts 2014

Fastelavn er mit navn...

Drengene valgte i dag, at jeg skulle hente dem direkte efter skole. De ville på vores årlige fastelavnsrunde ved familien - og fravalgte på den konto tøndeslagningen i deres institutioner.
Så i dette indlæg tages I, hvis I læser med, rundt på en fastelavnstur ved familien. Billederne er ikke kvalitetsmæssigt noget at råbe hurra for, men jeg synes alligevel, de afspejler en fantastisk og kærlig eftermiddag med besøg hos mange af vores kære.
Vi er så heldige, at have meget af vores familie samlet indenfor en radius af 10 km. Noget vi er dybt taknemmelige for, og som vi nyder godt af i vores hverdag.
Vi startede med at overraske Allan på arbejdet, hvor vi sang fastelavnssang for ham og hans kolleger.
Derefter kørte vi til mormor og morfarolde ...

 
Min mormor og morfar og deres hund Pax tog glade imod os. Vi var ventet ... penge, kager, sodavand og slik var fundet frem.  
 

Derefter kørte vi til bedsteolde.
Hos hende drak vi endnu mere sodavand og spiste lakridsstænger.



Efter at have hygget os ved bedsteolde gik vi lige inde til bedstes genbo, Gerda. Hun skulle også lige høre sang og se årets kostumer.


Så videre på vores tur ned til faster Annie og onkel Steen. Min faster var meget overrasket over besøget, men havde tilfældigvis lige været forbi bageren efter fastelavnsboller. Vi slog os ned, spiste, drak mere sodavand og ventede på, at onkel Steen skulle komme hjem fra arbejde, så han også kunne høre fastelavnssangen.





Så i bilen igen og hjem til farfar og farmor



Endnu en gang på farten for at aflægge bedstemor og bedstefar visit.
 

Dagen sluttede med et besøg ved vores naboer... Det havde været hyggeligt, om vi også havde nået kusine Dagmar og et par af mine veninder. Men ved nærmere eftertanke, var det måske godt vi kom hjem. For maverne  var fyldte, mørket brudt frem og lommen i min cardigan pænt tung, efter alle de mønter drengene havde fået på deres charmetur rundt hos vores kære.
Arthur konstaterede tilfreds fra bilens bagsæde.... "Hvor tror jeg, at de blev glade for at vi kom - i hvert fald smilte de rigtig meget".  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar