fredag den 27. december 2013

Juledage

Det har været skønne juledage i familiens skød.
I dag "leger" Allan med et par kammerater, de spiller computer. Drengene og jeg er alene hjemme, og hvor vi dog nyder, at luske stille omkring i nattøj. Det er mørkt udenfor, så vi har tændt stearinlys, drikker varm kakao og spiser småkager. Småkagerne er placeret på en af mine fine julegaver - nemlig en af de i alt tre skiffertallerkner jeg fik af min svoger og svigerinde. Drengene leger med julegaver, endelig er der tid til at fordybe sig og nyde de nye sager.
 


Jeg rydder lidt op, der er stadig julegaver, der ikke har fundet deres plads. Ind i mellem styrer jeg hen i sofaen og kigger lidt flere billeder i min nye bog - "Before they pass away" . Bogen er en julegave fra mine forældre, den er fantastisk, noget af det smukkeste jeg har set. Jimmy Nelson, hedder fotografen bag de fantastiske billeder i bogen. Han har rejst rundt i hele verden for at forevige mennesker/folkeslag og deres kultur, da de om kort tid formegentlig kun vil være en saga blot. Det er fantastiske billeder af mennesker, som lever i naturen og af naturen. Og bogen viser på allersmukkeste vis, hvordan menneskene smelter sammen med den natur, de liver i og er afhængige af. Billederne fortæller historien om, hvordan menneskene i udtryk, farver og form bliver et med naturen omkring dem. Det ene magiske billede afløser det næste - og der er meget at glædes over og fascineres af gennem de 500 sider.  
 




Og endnu en julegave - Allan og jeg har foræret hinanden barstolen Mater, som nu står i vores soveværelse. Jeg synes, den er super flot.


 
1.juledag nød vi traditionen tro sammen med min mors side af familien...
Mine bedsteforældre, moster, onkel, søskende og Cecilie. Vi fik spist os gennem utallige lækre retter og hyggede med spil, gåtur og snak.
 

På billedet min elskede mormor og morfar


2.juledag sammen med min fars familie i min faster og onkels hyggelige hjem
Dagen blev nydt med sammenskudsfrokost og pakkespil





 
Min fasters maleværksted, hvor pigerne i snevejr er seneste arbejde - de er rigtig skønne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar