søndag den 3. november 2013

Julemarkedsforberedelser 2

 
 
Det er ikke ideer til, hvad der kunne laves til julemarkedet, jeg mangler ... - men flere timer i døgnet, ville være ønskeligt.
I hvert fald skal jeg nå at binde lidt kranse, og billederne nedenfor fundet på pinterest, er god inspiration.


 
 
 
Gelé skal også laves... mynte-, paradisæble- og rønnebærgelé - men så fandt jeg også denne med rosemarin, spændende - måske man også kunne nå det?

 
 
 
Karamel med salt, nødder og baileys - det når jeg!
Lysestagerne er altså også fine, men det må blive næste års marked...
 
 
 
Stjernerne lavede jeg et år, jeg synes, de er så fine.
Ballerinaerne,  har bedste og jeg haft gang i, de ligger et sted i mine gemmer og må lige findes frem.
 
 
Ovenstående har jeg også tidligere lavet, men de er aldrig blevet helt færdige, måske det er nu?
 
 
 
Min bedste er så dygtig med saks, nål, tråd og pensel, måske ovenstående ideer er noget for hende? 

Og hæklede stjerner er også i min gemmer, de skal i hvert fald også med på julemarkedet.



 
Og endnu et par smukke ideer, som måske kan nås, hvis jeg kridter skoene...
 
Alle billederne er lånt på pinterest. Hvor er der dog mange kreative mennesker derude, og hvor dejligt, at de deler deres ideer.
 

10 kommentarer:

  1. Pust...sikker en energi, jeg er imponeret. Måske døgnet kan udvides til 36 timer de næste par uger?

    SvarSlet
  2. Åh jo, det ville være kærkomment :) Jeg synes nul at det er dig, der har meget energi :)

    SvarSlet
  3. Fine fine sager :-)
    Hilsen fra Mette

    SvarSlet
  4. Åååh, der er mange fine sager! Jeg har heldigvis tre ugers ekstra barsel, og jeg er ret sikker på, at den ene af dem, skal brændes af i december ;-D SÅ skal der jules! Nu smutter jeg altså omkring din pinterest-profil! :-)

    SvarSlet
  5. Mange fine ting, men hold da op du kommer da til at ligge helt fladt hvis du skal nå alt det.....

    SvarSlet
  6. Svanerne har jeg faktisk ikke set før. De er fine.

    SvarSlet
  7. Så nu kommenter jeg lige igen. Undskyld at det bliver kommentar på kommentar på kommentar. Jeg kan se at du ikke har direkte link til de blogs der først har vist ideerne og har bøvlet med at tage de smukke fotos. Det er jeg faktisk lidt ked af. Ikke bare fordi det ville være nemmere for mig som læser at klikke på de der svaner, men også fordi jeg rent blogetisk gerne vil se ophavskvinderne krediteret. I USA var der sidste år en heftig debat om pintrest. Mange bloggere elsker det fordi det giver dem meget trafik, men andre er virkeligt kede af at deres billeder pludselig er allevegne uden at de får nogen form for kredit. Det var også fremme at det faktisk er ulovligt (det er det også i Danmark). Selv må jeg sige at jeg har det på samme måde. Jeg er glad når mine billeder bliver vist på en blog med link, men trist når jeg finder et billed, der bare er lånt uden link. Min gode danske google rang kommer af at mine ideer efterhånden er vist i hundredevis af gange jorden rundt, men hvis man låner billeder uden at linke giver det mig jo ingenting hvis du forstår. Det fungerer selvfølgelig på samme måde for alle andre bloggere.

    SvarSlet
  8. @Marina, - selvfølgelig! Det må jeg lige få ordnet... Sådan har jeg ikke tænkt...
    Kh. Kristina

    SvarSlet
  9. Dejlig blog du har med vidunderlige billeder. Jeg er nysgerrig efter at høre, hvordan du har lavet den runde magnettavle, du tidligere har vist et billede af. Den er så fin rund, hvordan har du fået den lavet uden hakker og kanter?

    SvarSlet
  10. Kære læser
    Tak for din kommentar... hvor er det dejligt at høre
    Magnettavlen er lavet med en stor passer - og tapet op i kanten med malertape. - mange mange små stykker ... tålmodighedsarbejde, så det blev til en cirkel, og den er faktisk rigtig pæn i kanten. Den er malet med tavlelak og dernæst med magnetmaling ... så den også kan bruges til at skrive på. Vi bruger den meget til beskeder og til at hænge postkort mm. på.
    Man skal lige være opmærksom på, at det skal være kraftige magneter der skal bruges, da ikke alle kan hænge ved.
    Rigtig god arbejdslyst, hvis du skal i gang - det er ikke så svært endda :)
    Kh. Kristina

    SvarSlet