søndag den 16. juni 2013

Er du sur og trist...

Jeg glædes dagligt over, hvor dejligt vores to drenge har det med hinanden. Jeg glædes over, hvor godt det er, at vi fik dem så tæt på hinanden, selvom jeg da de var små, med jævne mellemrum syntes, at vi havde taget munden lidt vel fuld. Jeg nyder at se, hvordan de nyder hinanden, passer på hinanden og er hinandens allerbedste venner.
Det sker sjældent, heldigvis, at Viktor og Arthur bliver uvenner. Men her til aften gik det galt. Viktor blev rigtig vred på Arthur, og han forviste Arthur fra sit værelse. Jeg ved, at Arthur har været ude på overdrev, når Viktor gør sådan, for Viktor er en ualmindelig rar og overbærende storebror (læs mellem linjerne - for overbærende) Arthur hiksede, hulkede og var utrøstelig, og Viktor han var for en gang skyld benhård og ubarmhjertig.  
 
For at skille de to brødre ad, tilbød jeg Arthur, at vi kunne køre en tur over til mine forældre. Han indvilligede... - da vi kom, var min mor i gang med at slå græs, og derefter gik vi sammen over i maskinhuset til kattekillingerne. Efter en lille times landluft, kunne jeg tage en glad dreng med hjem - og storebror ventede hjemme med åbne arme.
 

 





2 kommentarer:

  1. Dejligt at brødre striden blev overstået og som forældre og græskørende bedste forældre klarede i striden så fint og glat :-)

    SvarSlet
  2. Kære Gitte - Heldigvis er stridsøkserne begravet, men bølgerne gik godt nok højt :)Så er det godt med bedsteforældre om hjørnet, der kan tilbyde kattekillinger og traktorræs :)
    Kærligst Kristina

    SvarSlet