torsdag den 18. oktober 2012

Bidt af en gal dinosaur

Det har helt igennem været endnu en dejlig efterårsferiedag. Formiddagen startede ved min mormor og morfar, hvor vi drak morgenkaffe. Morfar og jeg tog på storindkøbstur, mens min mormor, søster og drengene samlede spisekastanier. Derefter hentede vi min bedstemor, så vi sammen kunne komme på biblioteket. Min onkel og fætter er begge bidt af en gal dinosaur. De har gravet dinosaurknogler ud i Portugal, og er begge kyndige i alt om dinosaur. I dag kunne man opleve dem på Hernings børnebiblioteket, hvor de fortalte om dinosaur. De havde også en masse spændende aktiviteter med på biblioteket, så børn og voksne kunne arbejde kreativt i dinosauernes univers. Der var mulighed for at banke i gips, hvor min onkel havde støbt knogler ind, der kunne formes dinosaur i ler og gips, og der kunne tegnes og males. Yderlige havde min onkel knogler, forsteninger, grave - og rensegrej med, og mange af hans hyggelige trææsker og kister, som indeholder mange naturskatte. Biblioteket vrimlede med børn og voksne, det var virkelig et tilløbsstykke, og det kan jeg så sandelig godt forstå, for det var så super flot, det de to kreative dygtige mennekser havde lavet. Indrømmet... - jeg er pavestolt, af at være en del af så kreativ en familie. Tjek lige billedet af de flotte trædinosaur min onkel har skåret og malet - og også det store dinosaurgipshoved... - sejt!
Ellers har dagen budt på besøg af bedste og søster. Da jeg hentede bedste fik jeg lige kigget til juletræstæppet, og sandelig om min bedste ikke har nået at lave lidt mere siden sidst, jeg kan næsten ikke få armene ned, så fint synes jeg, at det er. Aftensmaden bød på "tøm køleskabet" og lidt ekstra nyindkøbt laksetærte, ost, fiskefrikadeller... ikke dårligt, når tøm køleskabet bød på røget ørred, hvidløgs - og krydderurteost, oliven, bulgursalat ... samt hjemmesyltede tomater, hyben og rødbeder. - Herligt måltid.
 

 

 
 
 
 
 
 

 


2 kommentarer:

  1. Hvor er det dog nogle smukke broderier din bedstemor laver. Helt vidunderligt.

    SvarSlet
  2. Hun er SÅ dygtig hende bedste - jeg lærer det aldrig, men mindre kan vel også gøre det :)

    SvarSlet