torsdag den 6. september 2012

Tak svigermor!

 
Tilbage i juli var min svigermor og jeg en tur i Silkeborg. I Garn Oasens udstillingsvindue så jeg det skønneste hæklede tørklæde - heldig at jeg havde min søde og dygtige svigermor med. Garnet til tørklædet blev købt, og svigermor blev igen igen igen sat på arbejde.
I den seneste 1½ måneds tid, har jeg med glæde fulgt med i, hvordan min svigermor med sikker og tålmodig hånd, har hæklet række efter række på mit tørklæde. Forleden var min svigermor nået til vejs ende. Nyvasket og pakket i en pose var mit nye fine tørklæde, idag klar til afhentning. Hvor er jeg dog glad for det, ligeså smukt som det i vinduet, ja tilmed endnu finere, da det har fået ekstra længde.
Heldige mig, at have en svigermor der altid står på spring for at hjælpe i haven, med børnene, med strikke- og hækletøjet, med at bage, male... Hvem siger, at svigermødre er trælse? - I hvert fald ikke jeg, min svigermor er på alle måder en ganske uundværlig del af mit liv, som jeg sætter uvurdelig stor pris på. Tak kære svigermor - og ikke at forglemme svigerfar, fordi I er så fantastiske. 
 
 
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar