lørdag den 22. september 2012

Om at "dimse"

I dag har jeg dimset rundt. Jeg var en tur ved min bedstemor med min beholdning af broderigarn. Hun er begyndt på et større projekt - et juletræstæppe til mig -  heldige heldige mig! Bedste og jeg har aftalt, at tæppet skal opstå undervejs, der er altså ingen mønstre eller faste planer, kun at naturen skal være det gennemgående tema rundt på tæppet... Da jeg kom ind til bedste, var hun i gang med at lave en fyrgren med kogler, det ser meget lovende ud. Kaninpomponerne havde hun også nået at få rimpet sammen, nu skal jeg have sat tryklåse på dem, og dernæst skal de dampes, så de rigtig kommer til at stritte.
I lettere panik gik jeg i gang med at lede efter en keramikstjerne, for den var selvfølgelig ikke der, hvor jeg havde forventet, den skulle være. Der blev rodet i kasser, dåser, kurve... igen må jeg bare erkende, at jeg godt nok har meget "håndarbejdsdims", måske det er ved at tage lidt overhånd? - Aaarrrrhhhh... på den anden side - visse vasse.
I min søgen efter keramikstjernen, fandt jeg flere ting, jeg havde glemt, jeg havde på lager. En lille pose med fine gamle knapper, som jeg aldrig har fået på plads. Herligt fundt. Også kassen med gamle genbrugsfund, blev kigget igennem i håb om at finde stjernen, men heller ikke der, var der gevinst, men det var nu alligevel hyggeligt at kigge i den. Efter lang tids søgen, fandt jeg stjenen mellem noget garn, der har jeg bestemt ikke placeret den ;)
Stjernene er nu klippet, nu skal de syes sammen, og dernæst skal der huller i dem, inden de skal bruges til et videre projekt. I min roden rundt, stødte jeg på flere ufærdige projekter blandt dem en del små knapper, jeg endnu ikke havde fået betrukket, men det er de nu. Mens jeg hyggede mig med at lave knapper, nød jeg lyset, der har sidst på eftermidagen været et forunderligt lys fra to smukke regnbuer, der har lyst hele himlen op. Hvor var det smukt!
 

 
 

1 kommentar: