mandag den 17. september 2012

Min bedste var på besøg i går, og som altid havde vi mange gøremål. Arthur har bestilt en strikket hue med blå kaninkvast. Heldigvis havde jeg en blå kaninpels på lager, så vi fik tegnet og klippet cirkler, som bedste nu har lovet at sy sammen til kvaste. Måske kvastene også kan anvendes til andre projekter?
Jeg har bestilt et par kaninkvaste i gul og orange ved hende her: Handmade by GEERTSEN  - så nu må posten godt komme med dem i morgen.
 
 
Ellers var vi ude og plukke flotte store hindbær. Vi fik også hentet rødbeder, asier og græskar.
I dag har jeg haft travlt. Efter arbejde skyndte jeg mig hjem. De grønne tomater jeg kogte i lage igår, fik endnu et opkog, hvorefter de kom på glas. Det er begrænset, hvad der kommer ud af det, når tomaterne først er kogt, men lidt har også ret. Hindbærene er lavet til skøn marmelade, Viktor og Arthur har prøvesmagt, og de har godkendt, så jeg skal vist på plukketur endnu en gang.
Rødbederne er ligeledes syltet, jeg stak dem ud med min lille stjerneform, det ser rigtig fint ud, der er godt nok en del spild forbundet med det, men stjernerødbeder er så hyggelige, at jeg valgte stjernerne incl.spild.
I kurven venter stadig mine hyben og asier, dem må jeg at at få kigget til i morgen. Og på trappen venter de skønneste græskar at blive udhulet og derefter få lavet mønste, så vi kan få lys i dem... men det kommer, det kommer...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar