lørdag den 25. august 2012

Hæklerier

Jeg hækler - i øjeblikket butterfly til mine drenge. Jeg er stærkt inspireret af den fine opskrift på bloggen " frøkenen & baronen..." - dog varierer jeg størrelsen og mønstrene, når hæklenålen "danser".
I aftes skulle Viktor til drengefødselsdag ved en klassekammerat, der høstede det nye butterfly mange anerkendende kommentarer. 

I øjeblikket er vi i gang med at planlægge en fødselsdag for Viktor. Han ønsker sig, at dette års tema skal været noget med detektiver, og at detektiverne skal løse et mysterie om stjålne dinosaurknogler. Jeg kunne sagtens se for mig, at alle klassens drenge i den detektivjagt skulle udstyres med kunstigt overskæg, briller, gamle habitjakker og hæklede butterfly, så jeg skal vist bare i gang med at masseproducere.

 

Eftermiddagen har vi tilbragt ved vores lokale forsamlingshus. Vi har været til byfest i vores lille landsby. Jeg synes så svært godt om min nabo. Hun er kreativ langt udover det sædvanelige. For mig ser det ud som om, hun kan bruge alt, når hun laver kulisser og tryller gamle presenninger om til et sørøverskib.
I år har hun været primusmotor i at planlægge sørøvertemaet til byfesten. Utroligt hvor flot hun og byfestudvalget havde lavet det - det er fantastisk, hvad kreative ildsjæle kan sammen! Jeg er fuld af beundring og begejstring. Her kommer lidt stemningbilleder. I skrivende stund ærger jeg mig over, at jeg ikke fik taget billeder af det originale gamle skib med kaj ,der mødte os, da vi kom til sportspladsen, der mangler også billeder fra kroen, og guldgraverkysten, og af tatoo Jack, og af .... og af....   

2 kommentarer:

  1. Skøn fødselsdagside. Husk forstørrelsesglas til de små Sherlock Holmes figurer. Det skal nok blive sjovt.

    SvarSlet
  2. Ja, selvfølgelig - forstørrelsesglas er da et must.... god ide!

    SvarSlet