torsdag den 10. juli 2014

Endnu en dejlig dag i paradis

Vi har ferie, og hvor er det dog fantastisk at holde ferie i Danmark, når den danske sommer folder sig ud, som den gør i år. Jeg tror ikke, der er ret mange steder i verden, jeg hellere vil være i disse dage end lige netop her.
Drengene og jeg hygger os ude det meste af dagen.
Fra i morgen har Allan også ferie, det glæder vi os til.



Der er så meget at foretage sig ude.
Vinbjergsneglene i haven gemmer sig i det høje græs, men om morgenen, når det stadig er lidt fugtigt er de på tur. Jeg har lige været en tur på marken og indsamle 11 snegle som var stukket af hjemmefra.
I dag har vi plukket ærter og hindbær

 
Vi har bagt hindbærtærte - og spist den i haven i aften sammen med vores naboer
 


Krydderurterne har nået kæmpehøjder i vores lille drivhus, så i dag har jeg klippet lavendel og citronmelisse i store mængder. Nu tørrer de, for de skal nemlig bruges i vores nye røgmaskine, når vi skal i gang med bistadet.
 



Vi har besøgt Pia & Jesper, som har de fineste høns og en hane i deres have.
Tænk, mig der egentlig ikke kan lide høns, var faktisk ret pjattet med disse... De er så fine, og siger de hyggeligste lyde, når de puller rundt i haven.
Måske man alligevel skulle have høns - altså, ingen galende hane, men hyggelige høns?
 



Vi har plukket en MASSE rabarber i Pias køkkenhave - nogle er allerede lavet til marmelade med vanilje, og andre skal koges til rabarbersaft.




Endnu en dejlig dag lige midt i paradis


2 kommentarer:

  1. Så hyggeligt med hønsene, jeg er vild med dem. Var det ikke fordi vi har en hund og to katte og pt bor midt i Stavanger, ja så havde jeg bestemt sådan nogle ;-)

    Rigtig god sommerferie til jer.

    Kh Camille Milk

    SvarSlet
  2. Kære Camille - Tak for din kommentar... Jeg er så glad for, at have fundet din blog, den ser så hyggelig ud... Og jeg tror, at vi deler flere udelivsinteresser :)
    jeg er helt enig, denne race er rigtig skøn. Luftede det lige for min mand, at der jo godt kunne tulle lidt høns rundt i haven... hmmm... tror måske, det får lange udsigter. Men skønne det er de! Selv om jeg jo normalt slet slet ikke er til høns.
    Rigtig dejlig sommer til dig og dine
    Kh. Kristina

    SvarSlet