tirsdag den 11. september 2012

Gået (sådan lidt) i hi

Det ruskede og regnen styrtede ned, da jeg i dag fik fri fra skole. Sådan en dag som i dag, får jeg lyst til at kravle under tæppet med gode bøger/ blade og en kande the indenfor rækkevidde.
I dag var der ikke så langt fra tanke til handling, efter at have ryddet op på drengenes værelse, hentede jeg drengene og en legekammerat, de hyggede sig med hinanden og behøvede derfor ikke mig. Så jeg fik lavet en kande the, fandt de seneste års efterårsnumre af Boligliv frem og puttede mig under tæppet. Her nød jeg hyggen, indtil Arthur stak i vræl. Han havde opdaget, at jeg havde ryddet op på værelset, og at jeg under oprydningen havde fjernet hans Brio komfur, de skønne træmadvarer og service mm. der hørte til i hans lille fine køkken. Jeg synes, at det i vældig lang tid, har været en stor rodebunke og at interessen var gået lidt af det... - og ja, tilmed syntes jeg også, at han var blevet for stor til køkkenet. Jeg må indrømme, at det stak lidt i hjertet, da jeg pakkede det sammen, for han har virkelig hygget sig med det. Samtidíg så det også hyggeligt ud på hans værelse, og meget af det legetøj jeg synes ser hyggeligt ud på værelset, bliver i øjeblikket udskiftet til fordel for plasticdimser, der bestemt ikke pynter. Nu ser jeg tiden an, og savner han køkkenet i kommende dage, så bliver det fundet frem igen. Jeg vil i så fald glæde mig over, at min yngste dreng ikke er så stor, som jeg sommetider føler og tror, han er.
I aften vil jeg kravle i hjørnet af sofaen med hækleprojektet.
- Tilslut ... tak for at I læser med. Jeg er i dag to gange blevet gjort opmærksom på, at mine ord bliver læst, af mennesker jeg ikke lige viste fulgte mig her på bloggen. Det gør mig glad, lidt genert og forlegen - men mest af alt taknemmelig,. Så fra hjertet tak for jeres tid og interesse for mig og mine foretagender.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar