søndag den 22. juli 2012

Intet er så skidt, at det....

I morges blev vi vækket af lyden til hylende udrykningskørertøjer, der drønede gennem vores lille landsby. Mærkeligt er det, at vi først vågnede ved den larm, for jeg tænker, at der tidligere på morgenen eller i løbet af natten, må have lydt noget af et brag i underetagen.
I hvert fald var det et trist syn, der mødte mig, da jeg lidt senere op ad formiddagen skulle ned i vores lille bibliotek. Hylderne som bærer min pænt store samling af bolig, have - og madmagasiner, var begge styrtet ned fra væggen, egentlig er det imponerende, at det ikke er sket langt tidligere, med de kilo de er blevet belastet med taget i betragtning.
På gulvet var magasiner, albums, gevirer og nips i et stort misk mask ... Jeg frygtede allermest for mine to små udstoppede fugle, som jeg ikke udmiddelbart kunne få øje på. Da jeg fik ryddet en del magasiner til side, fandt jeg min lille gulspurv og mejsen - begge havde de "overlevet" nedstyrtningen, mejsen måske nok med et lille ekstra knæk i nakken, men jeg er ikke helt sikker på, om det knæk måske ikke også var der, da jeg fik mejsen af genboen, da han flyttede.
Desværre måtte mit studseæg fra en tidligere kollegas strusefarm og en koral købt i Italien betale for den hårde medfart.
Allan har nu hængt hylderne op påny, denne gang med forstærkning, for jeg holder jo ikke op med at købe magasiner.
Jeg har fået sorteret i bunkerne, ryddet lidt op i mine andre reoler, kigget i bøger jeg sjældent kigger i og flyttet lidt rundt på nipset.
Ja, faktisk er det blevet så hyggeligt hernede på biblioteket, at jeg har hygget mig hernede en del timer, med at læse i de bøger jeg sjældent kommer omkring. Arthur kom også herned og fik læst en historie, og selv faldt jeg over bogen "Danmarkshistorier" som handler om de fem Maguriteruter i Danmark - super bog, som lige gav et par gode ideer til seværdigheder, der indenfor overskuelig fremtid skal besøges.
Så det der i formiddags, så noget uoverskueligt ud, er nu, hvor "skaderne" er gjort op slet ikke så skidt endda.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar