fredag den 17. august 2012

Hjørnholm pil


Hjørnholm pil stiftede jeg første gang bekendskab med for 6 år siden, da min veninde Margit havde bestilt en pilekurv, som skulle afhentes i Hjerm ved pilefletteren Anne-Mette Hjørnholm. Kurven var tiltænkt en bryllupsgave til min mand og jeg, hvilket jeg dengang var uvidende omkring.
Jeg husker stadig, at det krævede lidt køren rundt på Øster Hjermvej, inden vi fandt den lidt skjulte grusvej, som fører ned til Anne-Mettes bopæl. Og jeg husker ligeledes min begejstring, da jeg så det sortmalede hyggelige værksted,  som Anne-Mette arbejder og holder kurser i. Det var og er for en kurveelsker som mig et lille paradis. Bryllupskurven fra Margit var min første kurv fra Hjørnholm pil, jeg holder så meget af netop den kurv, fordi den er så fin i faven og faconen, og selvfølgelig fordi jeg har fået den af Margit.


Siden mit første besøg hos Hjørnholm pil, har jeg aflagt stedet adskillige besøg, og jeg er endnu aldrig taget tomhændet derfra. Jeg har ad åre fået en lille samling af kurve. Yderligere har jeg nydt, at forære Anne-Mettes fine kurve til de af mine kære der værdsætter pileflet og godt håndværk.
Anne-Mette kan sit kram - hendes kurve er noget særligt, og det kan være svært at vælge. Nedenstående billeder viser de kurve, som nu bor hjemme hos mig. 


På vej til Thereses sommerhus kørte vi forbi Anne-Mette for at købe fødselsdagsgave til Louise - en kurv hun kan indsamle alle de æg i, som hendes nyanskaffede høns vi lægge. Mens Therese & jeg fik kigget på kurve, nød vores børn katte og killinger.

Hvor fint at være kattekilling i sådan en kurv

Jeg forelskede mig også denne gang i en kurv, som kom med hjem...  og jeg kom sandelig også lige til at bestille endnu en. Tænker i mit stille sind, at det er en god måde at omsætte de penge, jeg har fået i fødselsdagsgave på.


Du kan, hvis du også er vild med kurve, læse mere om Anne-Mette og Hjørnholm pil på: www.hjornholm.dk - se også hendes blog, som hun linker til via. hjemmesiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar